Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#56754Odmítnutí zrušit kupní smlouvu nebo provést opravu v záruční lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 17 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2022, před 3 lety

Jan Hampl

Znění stížnosti

Dne 9. 2. 2021 jsem přes internet koupil tablet Lenovo IdeaPad 3 s nainstalovaným software Windows 10, protože v této době žádné tablety, notebooky nebo PC s Windows 11 v nabídce nebyly. Jen byl ze strany společnosti Microsoft připravován na podzim 2021 přechod na Windows 11.
V lednu 2022 byla provedena ze strany Microsoft Update aktualizace tabletu na Windows 11. Vše s Windows 11 fungovalo bez závad až do 9. 2. 2022, kdy se systém při zapnutí přestal načítat a stále oznamoval, že je prováděna automatická oprava. Převzat k opravě byl ze strany Lenovo dne 10. 2. 2022 a vrácen z opravy dne 16. 2022 se závěrem, že by zjištěn problém software. Vrácen byl ale s Windows 10.
V polovině února 2022 byl prostřednictvím Microsoft Update znovu operační systém aktualizován na Windows 11. Problém nastal až 26. 2. 2022, kdy přestal pracovat slot pro SD kartu. Závadu se snažil odstranit technik od Lenova dálkově v tabletu, což se nepovedlo. Znovu byl tablet odeslán na opravu, která byla ukončena 4. 3. 2022 znovu se závěrem, že byl zjištěn problém softwaru. Vrácen byl znovu ale s Windows 10.
V polovině března došlo ještě k poruše nabíjecího slotu v tabletu, baterie se nenabíjela. Bylo opraveno dálkově technikem od Lenova. Microsoft Update znovu aktualizovat operační systém na Windows 11. Slot pro SD kartu by funkční asi 3 dny.
Dne 29. 3. 2022 jsem proto závadu slotu pro SD kartu reklamoval přímo u prodejce CZC.cz. Reklamace byla téhož dne prodejcem přijata pod číslem č. RE21059283, ale dnes 31. 3. 2022 jsem byl prodejcem informován, že se nejedná o závadu HW, protože tablet byl prodán s Windows 10 a ovladače pro Windows 11 nejsou dostupné. Bylo mně sděleno, že musím tablet vyzvednout neopravený s nefunkčním slotem pro SD kartu, zrušení kupní smlouvy není možné.

Elektronickou poštou jsem odpověděl:
„Vaše sdělení nepovažuji za vyřízení reklamace, protože reklamovaná závada – nefunkčnost slotu pro SD karty – nebyla odstraněna. Do doby odstranění této závady nemůže běžet záruční lhůta. Neopravený tablet s touto závadou zatím nepřevezmu zpět. Žádám o informaci, až bude závada odstraněna. Windows 11 se nainstaloval přes Microsoft Update a v době nákupu tabletu žádný tablet, notebook ani PC s Windows 11 nebyl k dispozici. Při nákupu jsem nebyl žádným způsobem upozorněn, že software od společnosti Microsoft nesmí být aktualizován. Určitě bych tablet od vás nekoupil.
Budu čekat na sdělení správného postupu od ĆOI, které budu respektovat.“

Prosím o radu a sdělení, zda se bude nebo nebude od 31. 3. 2022 záruční lhůta prodlužovat a zda musím reklamovaný tablet vyzvednout s neopraveným nefunkčním slotem pro SD kartu, případně jak bych měl správně postupovat.
. Předem děkuji.
S pozdravem
Jan Hampl
Černokostelecká 118/19
10000 Praha 10 – Strašnice
Tel: 721 044 701


Produkt

IdeaPad Duet 3i, Seriové číslo:YX01GGRL Číslo produktu: 82AT009CCK Verze Bios:EQCN22WW


Požadované řešení

Oprava tabletu v záruční lhůtě tak, aby byl funkční slot pro SD kartu ve Windows 11, nebo zrušení kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 09:25, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 14:22, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.