Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
25.3.2022 mi pracovníci přivezli myčku nádobí. V objednávkovém listu bylo mimo jiné uvedeno, že po odmontování staré myčky (zn.Siemens), bude na totéž místo instalována tato nová myčka AEG. K tomu ale nedošlo.Pracovníci zjistili, že nová myčka je o pár milimetrů vyšší a nelze ji pod linku zasunout.Nechali myčku uprostřed kuchyně nepřipojenou, řekli mi, že si s tím mám poradit jak chci a odešli. Přitom stačilo pouze zašroubovat jednak nožičky myčky, které nebyly nadoraz a jednak trochu vyšroubovat nožičky pod kuchyňskou linkou. Tuto práci navíc bych ráda zaplatila zvlášť.Určitě taková situace nastává i u jiných zákazníků.Očekávala bych tedy, že s tím firma počítá a tak jednoduchou práci, jako je šroubování nožiček při instalaci myčky, poskytuje.Proto mě přístup pracovníků šokoval.
Ačkoliv se tedy nevyskytla žádná podstatná překážka, která by bránila instalaci nové myčky a vyžadovalo to pouze drobnou rutinní, časově málo náročnou úpravu, nedodrželi jste smlouvu a myčku jste ani neinstalovali, ani nepředvedli!
Myčka nádobí AEG Mastery FFB83730PM, zakoupená 23.3.22 v prodejně Datart v OC Chodov v Praze.
Zlepšení vašich služeb. Pokud nabízíte instalaci přístroje a vy to odmítnete, ačkoliv je to bez problému možno provést (- nevyžaduje to žádné materiálové nároky, kromě nářadí, které mají pracovníci sebou) Stačilo pouze cca 20 minut práce, ochota a seriozní přístup k zákazníkovi - ta bohužel zcela chyběla! Jedná se tedy z vaší strany o podvodné jednání: nabízíte službu, kterou po zakoupení výrobku neposkytnete a jednak nedodržení kupní smlouvy, kde je tato služba zahrnuta.
|
Tweet |
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že prodávající společnost spotřebiteli myčku doručí, sestaví a zprovozní, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, společnost nesplnila povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázala.
Pokud nebyla myčka náležitě zprovozněna ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se společnost v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, zatímco prodávající si může na své náklady rozmontovat a odvést zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Je smutné, že společnost Datart naprosto ignoruje stížnosti zákazníků. Nejenže se k uvedené stížnosti vůbec nevyjádřila a neprojevila žádný zájem o zlepšování kvality svých služeb, ale ani nepovažuje za nutné se v případě nekvalitní služby zákazníkovi alespoň omluvit.