Společnost


Canal + Luxembourg S.à r.l. (dříve UPC DTH S.à r.l.)

Počet nahlášených stížností:55
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#56761upomínka M.B.A Finance - odkoupení dluhu od UPC DTH

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2022, před 3 lety

Petr Štěpánek

Znění stížnosti

opakovaně mi přišla výzva č- 1864976/14629 k zaplacení dluhu ve výši 351,54, který údajně odkoupila spol M.B.A. Finance od UPC. Bohužel si nejsem žádného dluhu vědom


Požadované řešení

V případě existence dluhu žádám o jeho prokázání, samozřejmě údajný dluh 101 Kč navýšený o úrok 30,54 a náklady na vymáhání 190 Kč považuji za neoprávněný a neprokázaný. Žádám o zaslánhí relevantních podkladů i o dokumentování toho, že jsem společností UPC prokazatelně vyrozuměn o jeho existenci. Dále by mne zajímalo i prokázání úroku z dluhu ve výši 30,5%; v případě prokázání existence dluhu nemám problém uhradit


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 10:37, před 3 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.4.2022 14:55, před 3 lety

Dobrý den,

podklady jsme Vám zaslali poštou na stejnou adresu, kam byla zaslána předchozí výzva. Kontaktujte nás a společně se můžeme domluvit na řešení.


Lukáš Richter
Manažer call centra



Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2022 23:33, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.5.2022 08:31, před 3 lety


Petr Štěpánek

Poslali vyjádření a doklady. Bohužel hlavní problém je v tom, že jsem uvedené doklady nikdy neviděl. A nikdy ani poštou nedošly. Nejen od firmy, která odkoupila dluh, ale i od původního dodavatele. Protože se však jedná o poměrně malou částku, tak jsem zaplatil než abych se zbytečně dohadoval

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 11:41, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.