Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
opakovaně mi přišla výzva č- 1864976/14629 k zaplacení dluhu ve výši 351,54, který údajně odkoupila spol M.B.A. Finance od UPC. Bohužel si nejsem žádného dluhu vědom
V případě existence dluhu žádám o jeho prokázání, samozřejmě údajný dluh 101 Kč navýšený o úrok 30,54 a náklady na vymáhání 190 Kč považuji za neoprávněný a neprokázaný. Žádám o zaslánhí relevantních podkladů i o dokumentování toho, že jsem společností UPC prokazatelně vyrozuměn o jeho existenci. Dále by mne zajímalo i prokázání úroku z dluhu ve výši 30,5%; v případě prokázání existence dluhu nemám problém uhradit
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Dobrý den,
podklady jsme Vám zaslali poštou na stejnou adresu, kam byla zaslána předchozí výzva. Kontaktujte nás a společně se můžeme domluvit na řešení.
Lukáš Richter
Manažer call centra
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Poslali vyjádření a doklady. Bohužel hlavní problém je v tom, že jsem uvedené doklady nikdy neviděl. A nikdy ani poštou nedošly. Nejen od firmy, která odkoupila dluh, ale i od původního dodavatele. Protože se však jedná o poměrně malou částku, tak jsem zaplatil než abych se zbytečně dohadoval
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.