Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 22.9.2021 jsme si zakoupili vůz přesahující částku 500 tisíc Kč. K vozu nám bylo řečeno, že úvěrová společnost požaduje montáž lokátoru GPS. Po 5 měsících jsme zjistili, že lokátor nadměrně vybíjí akumulátor vozu a začal cvakat motor, dále jsme zjistili, že jsou neodbytně opravený pravé přední dveře vozidla. Vůz jsme šli reklamovat, reklamaci s námi sepsali až na po druhy, kdy jsme se domáhaly práv. Výsledek reklamace: ujeli jste s vozem 12.000 km a závada na motoru nebyla při prodeji - zamítnuto, neodborně opravené dveře - v předávacím protokolu je uvedena oprava karoserie - zamítnuto, vybíjení akumulátoru díky GPS lokátoru - obraťte se na společnost Globální Sec.
Lokátor jsme nezakoupili od společnosti global sec ale od Aures Holding a.s. Závady, které se projevili do 6 měsíců se berou jako skryté závady. Jednalo se o reklamaci ev.č.: ***
Vada motoru, neodborně opravený lak dveří, špatná funkce GPS lokátoru
Vrácení peněz 60.000 Kč na opravu laku a motoru + demontáž a vrácení kupní ceny za GPS lokátor. To vše zaslat na bankovní účet ***
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Zavadilová,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Celá věc byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.