Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si 2 sedací pytle,které měli dojít do 14 dnů.Po 14 dnech pytle nedorazily,na email nikdo nereagoval.Když jsem se po dlouhé době dovolala,oznámili mi,že mají pouze 1 sedací pytel a 2.není na skladě.Nabídli mi vrácení peněz.1 sedací pytel mi přišel v pořádku a za druhý pytel jsem napsala email,kam mají platbu vrátit a bohužel nevrátili.Ještě několikrát jsem s nimi komunikovala telefonicky,vždy jen slibovali,ale do dnešního dne peníze nemám.Na emaily nereagují.
Sedací pytel designový CRAZYBAG Eiffel
Žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Z uvedených údajů vyplývá, že spotřebitelka se s podnikatelem dohodla na zrušení části smlouvy. V tom případě si strany vrátí, co již ze smlouvy plnily. Pokud není stanovena lhůta k plnění, lze peníze požadovat ihned. Spotřebitelce lze tedy doporučit zaslat podnikateli písemně výzvu s dodejkou s určením dodatečné přiměřené lhůty k vrácení peněz. Pokud ani v této lhůtě peníze nebudou vráceny, je na místě zaslat podnikateli předžalobní výzvu podle § 142a občanského soudního řádu s výzvou k vrácení peněz, a to ve lhůtě nejméně 7 dnů. Bez této výzvy by v následném řízení nebyl nárok na náhradu nákladů. Poté je možné podat ve věci žalobu.
Nabízení zboží, které podnikatel není schopný dodat, lze považovat za klamavou obchodní praktiku podle § 5 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele. V tom případě je možné podat podnět České obchodní inspekci, která v tomto ohledu vykonává nad podnikateli dozor.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.