Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
DPD poničilo v modleticích na depu na pásu televizi Samsung ue40k5602 firma DPD se ke skutku doznala, ale řešení a zaplacení se vyjadřuji tak že zaplatí 5350 Kč není to celé 9999 Kč vysvětlují to tím, že amortizaci a odpisy. Já jsem soukromá osoba nejsem žádná firma nevím co tady mluví o amortazici,a odpisy. Požaduji ať zaplatí celou částku 9999 Kč oni rozbili televizi televize byla funkční jen tam chtělo opravit diody na levé straně obrazovky to vlastně z toho důvodu se to posílalo do servisu do Slatiny, ale DPD mi to po 10 dnech dovezlo přibalené jejich páskou kurýr nic neřekl, a já jak dobré víře jel s tím do Českého servisu do Brna do Slatiny tam jsme to s pánem rozbalily A už jsme viděli že televize je rozbitá komplet bylo mi z toho smutno proto chci zaplacení celé částky nebo ať televizi opraví do původního stavu za jich náklady.
Samsung ue 40k 56 0 2 LED televize datum sjednání pojištění 10-3 2017 konec pojištění 9.3.2022
Zaplacení televize což je 9999kč, nebo oprava televize do původního stavu na jejich náklady DPD.
|
Tweet |
Dle popisu se společnost ke skutku doznala - není tedy potřeba prokazovat, jak ke škodě došlo.
Dle § 2944 občanského zákoníku každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení - domníváme se tedy, že by společnost měla uhradit plnou hodnotu televize. Zde je však nutné brát ohled na její stáří. Z popisu vyplývá, že byla stará již 5 let (pojištění od 3/2017), tudíž její hodnota oproti pořizovací ceně nepochybně klesla. Hodnotu televize by mohl určit například soudní znalec (seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci).
Nižší částku však lze zaplatit v případě, kdy by došlo k vadě, která neomezí funkčnost TV (např. poškození krytu), ale také v případě, kdy je možné TV opravit. Jestliže tedy je možné televizi opravit, má společnost povinnost uhradit částku odpovídající účelně vynaloženým nákladům k opravě. Zároveň má také možnost po dohodě opravu televize zařídit sama - spotřebiteli by i tak mohla náležet přiměřená sleva za službu, kterou si od společnosti objednal (původní přeprava).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.