Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#56784Neuznaná reklamace sedací soupravy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.04.2022, před 3 lety

Kristýna Malá

Znění stížnosti

V rámci akce u společnosti Sconto jsme si zakoupili novou sedací soupravu v původní hodnotě 30999 Kč, která díky této akci stala lákavých 15 999 Kč. Nákup byl proveden přes e-shop a zboží vyzvednuto na prodejně v Brně.

Jelikož byla pohovka skladem a bydlíme v Brně, rozhodli jsme se pronajmout si dodávku a pohovku si dopravit do místa bydliště svépomocí a nevyužit jejich poměrně drahou dopravu (což vzhledem k situaci týkající se pohonných hmot chápu).

Sedací soupravu jsme si vyzvedli 31.3.2022 a bez známky poškozeneho obalu dopravili do místa bydliště. Bohužel při rozbalení prvního dílu sedací soupravy jsme zjistili, že je tento díl poškozen (zlomené obě strany "suflete" pro vysuv lůžka) a později také prasklou zadní stěnu téhož dílu.

Okamžitě jsme začali řešit reklamaci, která nám dnes byla zamítnuta s odůvodněním že se jednalo o mechanické poškození způsobené naší spatnou manipulací.

Jsme opravdu rozčarování přístupem společnosti, kdy řešíme reklamaci v odstupu několika hodin od vyskladnění a reklamace je do druhého dne zamítnuta s odůvodněním mechanického poškození.

Nabýváme dojmu, že společnost Sconto tímto způsobem penalizuje zákazníky, kteří nevyužijí jejich dopravu ale zvolí si dopravu svépomocí. Nevíme jak se bránit proti tomuto vyjádření když obal výrobku poškozen opravdu nebyl, ale vůbec nemůžeme tušit jakým způsobem bylo se zbožím zacházeno při převozu na prodejnu a ve skladu samotném.

Je možnost se proti tomuto postupu bránit či nikoli ?


Produkt

Sedací souprava Lea, zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození


Požadované řešení

Výměna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 10:49, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.7.2022 14:49, před 3 lety

Dobrý den,

abych mohl reklamaci prověřit, potřeboval bych číslo smlouvy nebo reklamace. Podle jména se mi nic odpovídajícího najít nepodařilo.

Děkuji.

S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.7.2022 14:58, před 3 lety


Kristýna Malá

Hodnocení:

Komentář: Po téměř třech měsících se nám podařilo s reklamačním oddělením vykomunikovat výměnu sedací soupravy a díky vstřícnosti a vynikajícímu servisu na obchodnim domě v Brně také kompenzaci vynahrazující nám pohonné hmoty a pronájem dodávky. Přístup reklamacniho oddělení byl ovšem velkým zklamáním a nebýt naší vytrvalosti a trvání na dodržování zákona, tak bychom ničeho nedosáhli.