Společnost


Radim Fišer

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56801Nesprávný (klamavý) popis výrobku na webu / dodáno jiné zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 15 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2022, před 3 lety

David Sommer

Znění stížnosti

Dne 23.03.2022 mi byla doručena objednávka z obchodu istuff.cz, kde jsem dle popisu na webových stránkách zakoupil ochranné 3D sklo na iPhone. Záměrně jsem kupoval variantu 3D skla proto, aby byl displej chráněn po celé jeho ploše až do krajů (díky 3D zaoblení) - po rozbalení jsem ale zjistil, že místo inzerovaného 3D skla mi bylo doručeno pouze sklo s označením 2.5D což je levnější varianta a toto označení znamená, že okraje skla jsou pouze zkosené tak, aby při používání nebyly ostré, ale nejsou zaoblené a tudíž sklo nemůže chránit celý displej, ten je totiž po krajích zaoblený a 3D skla chrání i tuto část, 2D a 2.5D skla ne. Obrátil jsem se tedy na info@istuff.cz a popsal celou situaci včetně fotografií dokazující špatně doručené zboží, k mému překvapení byla odpověď taková, že produkt byl doručen správný a že označení 3D je podle nich pouze typ skla a neznačí jeho zaoblení - v několika dalších e-mailech, které jsme si vyměnili jsem pomocí několika článků doložil, že nemají pravdu a že produkt byl tedy doručen špatný a zároveň, že na fotografiích u produktu mají sklo, které zaoblené je. Na to prodejce bohužel nechtěl slyšet a jediné řešení které nabídl bylo, abych produkt na své náklady poslal zpět a že proběhne vrácení peněz, já jsem ale požadoval i uhrazení poštovného zpět, protože bych produkt vracel pouze kvůli chybě prodejce, ne mojí. Bohužel jsem se už nedočkal žádných dalších odpovědí.


Produkt

3D Tvrzené sklo na iPhone X


Požadované řešení

Vrácení zboží a peněz včetně nákladů na dopravu zpět obchodu díky tomu, že vrácení by bylo způsobenou chybou obchodu - bylo totiž doručeno jiné zboží než bylo inzerováno. Zároveň si myslím že by bylo vhodné, aby byly upraveny nepravdivé informace (včetně fotografií), které jsou na webu uvedeny a které mohou zmást i ostatní zákazníky. 3D skla označovat jako 3D, 2.5D skla označovat jako 2.5D, 2D skla označovat jako 2D, atd. Ne tak, že obdržené 2.5D sklo bude označené jako 3D a pak tvrdit, že 3D neznamená zaoblení ale pouze typ skla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 13:04, před 3 lety

Jestliže zboží neodpovídá popisu na stránkách prodávajícího, je možné jej reklamovat. Vhodným výsledkem uznané reklamace může být dodání zboží bez vad (tedy odpovídajícího popisu) nebo vrácení peněz.

Z popisu se domníváme, že prodávající pouze částečně uznal právo na odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě bez udání důvodu. Při této zákonné variantě odstoupení je totiž prodávající povinen uhradit jednu cestu zboží (dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku se jedná o náklady na dodání - tedy cestu ke spotřebiteli).

U výše uvedeného navíc nezáleží na důvodu odstoupení - prodávající má povinnost tyto náklady uhradit ze zákona.

V případě uznané reklamace by pak byl povinen zaplatit cesty obě - ke spotřebiteli i od něj. Pokud tedy z popisu produktu jasně vyplývalo, že se jedná o 3D sklo, které pokryje všechny záhyby, domníváme se, že je reklamace oprávněná.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 14:39, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.