Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Mám zakoupené dva lístky na akci Pán ledu. Vstupenky jsem zakoupila u společnosti TICKET ART GROUP v prosinci 2019 již na první termín tj. 4.4.2020. Představení se z důvodu COVID-19 přesouvalo takto: 4.4.2020/19.9.2020/20.2.2021/19.9.2021/11.12.2022,18:00. I přes veškeré změny termínů jsem na představení chtěla jít.
TICKET ART GROUP zkrachovala, ale bylo slibováno náhradní představení, poslední výměna vstupenek měla být v den pořádání akce. Do insolvenčního řízení jsem se nepřihlásila, protože jsem představení chtěla vidět a akceptovala jsem přesunutí termínu.
Vstupenky prodávala dál firma https://www.ticketportal.cz/event/PAN-LEDU-JEVGENIJ-ALEXANDER-PLJUSCENKO .
Ta na svých stránkách uvádi: "Vstupenky na toto představení zakoupené do 30.7.2021 v jiné prodejní síti než Ticketportal, budou od 12:00 hod v den představení vyměněny na označeném místě, u vstupu do Tipsport areny a diváci budou usazeni na nová místa."
Na stránkách Ticketportálu u dané akce přibyl následující text:
"vzhledem k vojenskému konfliktu a invazi na Ukrajinu jsme se po domluvě s pořadatelem dohodli bruslařskou show PÁN LEDU - JEVGENIJ & ALEXANDER PLJUŠČENKO (plánováno na 4.4.2020/19.9.2020/20.2.2021/19.9.2021 a 11.12.2022 od 18:00), Tipsport Arena, Praha dál neprodávat a VRÁTIT zákazníkům vstupné."
Když jsem Ticketportál kontaktovala, sdělili mi, že peníze za lístky zakoupené jinde mi nevrátí i přesto, že převzali závazek za Ticket Art a umožnili by uplatnění vstupenek při náhradním představení.
Nechápu, jaký je rozdíl v konání představení za Ticket Art a vrácení vstupného. Nevím, jak mám v dané věci dále postupovat. Žádám o vrácení peněz za dva lístky v celkové výši : 1.980,- Kč.
Děkuji Eva Musilová
Dvě neuplatněné vstupenky na představení Pán ledu
Vrácení vstupného v plné výši tj. 1.980,- Kč
|
Tweet |
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta – ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.
Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.
Nicméně dne 23.9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží. Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Pravděpodobně jedinou možností jak získat své peníze zpět je obrátit se na pořadatele této události. Vzhledem k tomu, že ten vrácení peněz odmítl, jsou šance na jejich zisk minimální. Společnost sice pravděpodobně převzala závazek společnosti (ta by měla být jen zprostředkovatelem prodeje vstupenek), avšak není jisté, zda společnost TICKET ART PRAHA, s.r.o. peníze spotřebitele předala pořadateli - pokud se tak nestalo, nemůže spotřebitel své peníze požadovat, neboť by to bylo vůči pořadateli nepřiměřené.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.