Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Po registraci a cca 3 týdny po ukončení aukce, vymáhají poplatek 5 000 Kč.
Při prvním kontaktu, na můj email, zaslali informaci, ať se u nich registruji, o zpoplatnění ani zmínka.
zpoplatnění registrace
Ať S dražby dodržují zákony. Pokud mi soud zašle platební rozkaz, budu se bránit, už jsem najal advokáta
|
Tweet |
Obecně ke společnosti Centrum aukcí.cz, s.r.o.
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
K neúplné registraci:
Jestliže si je spotřebitel jistý, že ani nedokončil registraci, je povinnost zaplatit registrační poplatek ještě absurdnější. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (resp. ani nebyl uzavřen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Obecně se domníváme, že uvedená společnost nemůže částky za registraci požadovat, tím spíše, když registrace ani nebyla dokončena a spotřebitel tak ani neměl možnost využít služeb společnosti.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Proč dTest reaguje na něco, co klient vůbec netvrdí ? Klient netvrdí, že nedokončil registraci......
Dobrý den, vyjádření dTestu nekoresponduje s vyjádřením dTestu z období 02/2020 až 04/2021, viz níže odkazy:
https://www.s-drazby.cz/clanek/vyjadreni-dtestu-042020---042021.html
Doporučujeme přečíst i další odkazy:
https://www.s-drazby.cz/clanek/23-okresnich-soudu-a-5-obvodnich-soudu--%E2%80%9Edalo%E2%80%9C-spolecnosti-centrum-aukcicz-sro-za-pravdu.html
https://www.s-drazby.cz/clanek/otazky-a-odpovedi-budete-prekvapeni-ctete-pozorne.html
Děkujeme za úhradu poplatku, kdy po přečtení zejména článku "otázky a odpovědi" by si každý klient měl opravdu posoudit, zda byl, či nebyl o ZPOPLATNĚNÍ služby informován.
Děkujeme.
Sdražby, mě při prvním kontaktu, emailem, samozřejmě vůbec neinformovali, o zpoplatnění. Na tom je totiž jejich podvodné jednání založeno.
Vážený pane, informace o zpoplatnění je na těchto místech:
1. samotná realitní inzerce, zde máte již v této prvotní fázi informaci o tom, že naše služby jsou ZPOPLATNĚNY,
2. v prvotním emailu od nás máte informaci, že naše služby jsou ZPOPLATNĚNY,
3. před samotnou registrací máte informaci, že naše služby jsou ZPOPLATNĚNY,
4. před aukčními podmínkami máte zveřejněný CENÍK našich služeb, tedy informaci, že naše služby jsou ZPOPLATNĚNY,
5. na horní liště webu v hlavním menu máte CENÍK našich služeb, tedy informaci, že naše služby jsou ZPOPLATNĚNY,
6. na spodní liště webu máte CENÍK našich služeb, tedy informaci, že naše služby jsou ZPOPLATNĚNY,
7. v předsmluvní dokumentaci máte informaci o tom, že naše služby jsou zpoplatněny, a to zvýrazněnou tučnou formou písma,
8. ve smluvní dokumentaci máte informaci o tom, že naše služby jsou zpoplatněny, a to zvýrazněnou tučnou formou písma.
Opatrně na Vaše vyjadřování ve veřejném prostoru, mohl by to být pro Vás větší problém než to, že nám dlužíte poplatek.
Pokud někdo neumí, nebo nechce přečíst text se kterým souhlasí a kdy toto právní jednání stvrzuje samotnou registrací, je to pouze jeho osobní rozhodnutí, ale není z této nepozornosti, popř. zbrklosti klienta vinit společnost. Děkujeme tedy za úhradu poplatku a pozor na slovní spojení "podvodné jednání" ve veřejném prostoru.
Tak si ten Váš prvotní email, pořádně prohlédněte, nic o zpoplatnění za registraci v něm není.
Strany evidentně nedospěly ke smírnému řešení, z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s nedosažením smíru.