Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Řadu let jsem čerpal u UPC (nyní Vodafone) službu kabelový internet. Z důvodu stěhování jsem se rozhodl službu ukončit. 27.2. jsem tedy přišel na Vodafone prodejnu v OC Novodvorská s tím, že chci vrátit pronajatý kabelový modem a ukončit službu. Kabelový modem si ode mě pracovník *** převzal a dal mi doklad o vrácení pronajatého HW. Dále řekl, že služba se ukončí automaticky, jen musím zaplatit zbývající poplatek za únor (4. 2. 2022 - 3. 3. 2022: 658 Kč - ten jsem uhradil). Tím jsem považoval věc za vyřízenou - říkal jsem si takto by to mělo fungovat. Jenže včera mi přišla výzva k uhrazení poplatku za další období (4. 3. 2022 - 3. 4. 2022: 543 Kč). Po celé toto období jsem nemohl službu čerpat a to ani prakticky ani teoreticky (bez kabelového modemu kabelový internet nefunguje, navíc jsem byl už přestěhovaný). Myslím, že v tomto případě Vodafone jedná v rozporu s dobrými mravy, když chce zaplatit za službu, kterou zákazník nemůže čerpat. P.S. 30denní výpovědní lhůta je ze strany Vodafonu jen plánovaný nástroj na okradení zákazníků - rozhodně to není technická nutnost (kdyby se chtělo, tak by ukončení smlouvy mohlo proběhnout stisknutím jednoho tlačítka u zaměstnance Vodafone ihned po žádosti zákazníka - ono se ale Vodafonu nechce - každá koruna dobrá. Takto okaté porušování dobrých mravů, by však Vodafone měl, ve svém vlastním zájmu, řešit. Požaduji vyřízení reklamace, potvrzení o ukončení služby 27.2.,dále potvrzení, že 543 Kč za období 4.3.2022 - 3.4.2022 nemusím platit a potvrzení, že Vodafonu vůbec nic nedlužím. Děkuji. Jan Marek
Vodafone ExUPC internet
Požaduji vyřízení reklamace, potvrzení o ukončení služby 27.2.,dále potvrzení, že 543 Kč za období 4.3.2022 - 3.4.2022 nemusím platit a potvrzení, že Vodafonu vůbec nic nedlužím. Děkuji. Jan Marek
|
Tweet |
Z popisu vyplývá, že spotřebitel smlouvu vypověděl. Na výpověď se zpravidla váže výpovědní doba, kdy je spotřebitel povinen dále hradit službu a podnikatel mu tuto službu musí nadále poskytovat. V uvedeném případě se domníváme, že výpovědní dobou byl zmíněný únor (4. 2. 2022 - 3. 3. 2022) - navíc i zaměstnanec spotřebiteli potvrdil, že závazek následně zanikne. Dle § 430 občanského zákoníku jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Mělo by tak dojít k zániku závazku právě zaplacením této částky.
Navíc spotřebitel nemohl službu využívat, s čímž byl podnikatel seznámen - tudíž by mohl poskytnout přiměřenou slevu. Tou by mohlo být i odpuštění celé částky za březen, nicméně záleží především na dohodě.
Protože spotřebitel nemohl službu využívat z objektivního důvodu, může následné vyúčtování reklamovat přímo u společnosti Vodafone. V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Marku, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Způsob ukončení i výpovědní lhůta je dána Všeobecnými podmínkami, se kterými jste podpisem smlouvy souhlasil. Zde uvádíme v bodě 4.3, že Smlouva bude ukončena uplynutím 1 měsíce od doručení Vaší výpovědi, pokud se s Vámi nedohodneme jinak.
Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Reklamační formulář nefunguje, protože už službu nemám aktivní. Odpověď Vodafonu mi nepomohla ani trochu. Rád bych se Vodafonu zeptal, PROČ REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ NEFUNGUJE PRO BÝVALÉ ZÁKAZNÍKY, když do Vodafone samoobsluhy se stále mohu přihlásit? Kdo toto vymyslel, kdo je za toto technické řešení u VODAFONU odpovědný? A prosím konkrétně, ne obecné nicneříkající fráze. Dále bych se chtěl zeptat, na konkrétní datum, kdy mi byla služba ukončena, protože Vodafone se nenamáhá ani toto zákazníkovi sdělit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla zodpovědět otázky spotřebitele.
Dobrý den, pane Marku, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace, proto jsem Vám nabídla, abyste nás ohledně vyřešení situace kontaktoval přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Bohužel Vodafone nemá vůli zákazníkům pomoci přes tyto stránky. Když už reklamace běží napíše, že věc nelze tady řešit, protože reklamace běží. Když reklamace neběží, napíše, ať podáte reklamaci přímo u něj, že tady věc řešit nemůže. Navíc pošle odkaz na stránky reklamací, které nefungují. Celkově s Vodafonem končím a už nikdy jeho služby využívat nebudu a každému radím, ať se drží od Vodafonu co nejdál.