Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56852Reklamace poškozených zavazadel

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2022, před 3 lety

Josef Rokos

Znění stížnosti

Dobrý den,
při návratu z Egypta jsme si na letišti v Praze vyzvedli poškozené zavazadla, která jsme ihned na místě řádně reklamovali dne 24. září 2021 (registrováno pod č. *** / Poškozené zavazadlo.
Došlo k řádnému zaevidování a doložení fotodokumentace poškození (emailové komunikace manželky s reklamačním řízením ze dne 28. 9. 2021 a následný dotaz ze dne 4. 2. 2022 o způsobu vyřízení reklamace).
S ohledem na délku reklamace jsme byli 8. 2. 2022 odkázáni, aby jsme sami kontaktovali leteckou společnost Smartwings.
S ohledem na délku řešení reklamace, předpokládám, že letecká společnost reklamaci s takto dlouhým odstupem neuzná.
V době návratu měli poškozené zavazadla i známí, kteří letěli s námi a tito měli reklamaci řádně vyřešenou a obdrželi finanční kompenzaci za poškozené zavazadla.
Veškerou komunikaci, nafocené poškození zavazadel i let mohu doložit.
Děkuji za pomoc při vyřízení Našeho reklamačního řízení ohledně prokazatelně poškozených zavazadel.
S přáním hezkého zbytku dne
Josef Rokos


Požadované řešení

Uhrazení poškozených zavazadel dle nabízené a vybrané možnosti, úhrady finanční částky na Náš bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2022 15:12, před 3 lety

Jestliže služba nebyla poskytnuta řádně a ve sjednané kvalitě, je možné ji reklamovat. Vhodným výsledkem uznané reklamace může být přiměřená sleva. Protože navíc došlo k poškození zavazadel, má spotřebitel právo na náhradu škody. Protože došlo ke škodě na převzaté věci, uplatní se § 2944 občanského zákoníku, nahradí poskytovatel služby její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.

Zároveň se domníváme, že reklamace nebyla vyřízena včas, neboť již trvá přes 6 měsíců.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 15:03, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.