Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#56854Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2022, před 3 lety

Hubert Faltus

Znění stížnosti

Dobrý den, u firmy CZC.CZ s.r.o. jsem si dne 13.1.2022 koupil procesor AMD Ryzen 5 5600G. Když jsem procesor vložil do základní desky, zjistil sem, že nefunguje. Po té jsem ho vložil zpět do blistru v originálním balení a donesl přímo na místní pobočku CZC.CZ v Pelhřimově. Asi po týdnu přišlo vyjádření,že se reklamace zamítá z důvodu nesprávného uložení procesoru v blistru a tím došlo k zohýbání pinů. S tímto vyjádřením nesouhlasím a jsem přesvědčený, že procesor byl v blistru v originální obalu uložen správně. V podstatě ani netuším, jak jinak by se čtvercový procesor dal vložit do čtvercového prolisu. Pokud tedy došlo k jeho deformaci, tak dle mého názoru nešetrným zacházením přepravcem, který ho vezl z pobočky v Pelhřimově do servisního střediska.


Produkt

AMD Ryzen 5 5600G (100-100000252BOX)


Požadované řešení

Po tomto vyjádření jsem Na reklamační oddělení CZC.CZ odeslal meil, ve kterém jsem se dožadoval nějakého relevantního vysvětlení, znalecký posudek, nebo fotodokumentace, jak vlastně byl procesor v blistru špatně vložen a zároveň jsem se odvolával na "doměnku vadnosti" paragraf 2161, odstavec 2 občanského zákoníku.
Jejich odpověď zněla takto: Tato situace nás velice mrzí, ale pokud nesouhlasíte s vyřízením reklamace, máte samozřejmě možnost se obrátit na instituce ochraňující práva spotřebitele, případně si po vyzvednutí zboží nechat vypracovat vlastní znalecký posudek.
Toto je naše konečné a neměnné rozhodnutí, založené na posouzení autorizovaného servisu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2022 15:25, před 3 lety

Jak uvádí spotřebitel - uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 15:05, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.