Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
předplatila jsem pro rodinného příslušníka na půl roku VIP seznamku eDarling s tím, že po půl roce již nebudu chtít prodloužovat členství. Bohužel jsem si nevšimla emailu, který došel od seznamky s měsíčním předstihem, že se blíží konec onoho předplaceného roku a nabídky nového půlročního předplaceného. S tím, že pokud ho sama nezruším, automaticky se mi prodlouží. Všimla jsem si toho,až mi byly strhnuty peníze z účtu do Německa. Peníze byly strhnuty z účtu v půlce března.
Napsala jsem email na kontaktní email, bohužel neúspěšně. Email přikládám - viz dole.
Chci Vás poprosit, zda byste se pokusily peníze dostat zpět, nebo aspoň část. Bohužel žádný pádný argument nemám (prostře jsem si nepřečetla email)na vrácení peněz, možná by to šlo cestou "nějakou smírčí dohodou" (?).
Děkuji Ivičičová
jedná se o placenou seznamku VIP
Vrátit peníze
|
Tweet |
Dle bodu 5 písm. b) obchodních podmínek společnosti (dostupných zde: https://www.edarling.cz/vseobecne-podminky) se VIP členství automaticky prodlužuje na stejně dlouhou dobu, na kterou bylo sjednáno dříve, přičemž tomu lze zabránit výpovědí.
Protože je tato skutečnost uvedena v obchodních podmínkách a spotřebitel byl informován i e-mailem, nedomníváme se, že by se jednalo o nepřiměřené jednání ze strany společnosti. Lze však kontaktovat společnost s žádostí o ukončení předčasně, kdy by společnost vrátila poměrnou část. Na to však spotřebitel nemá zákonný nárok - je to možné jen na bázi dohody.
Zároveň k výpovědi uvádíme, že dle bodu 5 písm. d) těchto obchodních podmínek "výpověď placeného (VIP) členství nabude účinnosti jen v případě, že ji provedete pomocí online formuláře v záložce “Členství”, nebo bude doručena v písemné formě (např. dopisem)."
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.