Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V srpnu 2014 jsme objednala u CZC.cz telefon GSM ZOPO ZP1000,který jsem převzala na pobočce v Mostě.Dne 9.1.2015 jsem telefon reklamovala na téže pobočce z důvodu nefunkčního konektoru pro nabíjení.Do záznamu o přijetí zboží k reklamaci zaměstnanec, který telefon přijímal a závadu vyzkoušel, uvedl výstižně:"Po připojení nabíječky se telefon nabíjí pouze v určité poloze.Zřejmě vadný konektor v telefonu, poškrábaná fólie na displeji".Způsob řešení-výměna.V době uplatnění reklamace nebyly na vstupu do konektoru žádné známky zjevného poškození.Pokud by byl konektor viditelně poškozen,zaměstnanec pobočky by skutečnost do záznamu popsal,reklamovaná vada se přímo konektoru týkala.Reklamace nebyla uznána se závěrem-mechanické poškození.Následně mi byl doručen telefon zpět.S vyřízením reklamace jsem nesouhlasila a 19.1.2015 zaslala nerozbalený telefon(zabalený v CZC), spolu s nesouhlasem se zamítnutím reklamace zpět na CZC.Dne 20.1.2015 jsem zaslala nesouhlas také doporučenou poštou, kde požaduji vrácení peněz za zboží,dle obchodních podmínek CZC,kde je uvedeno-práva a povinnosti z vadného plnění-jakost při převzetí,,Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí".S obchodními podmínkami jsem souhlasila při zakoupení telefonu.Na můj dopis mi byla zaslána emailem odpověď,,Podle našeho posudku poškozeni konektoru je vidět i holým okem, navíc konektor neudrží USB kabel, který nejde ani správně zastrčit do konce. I to je známka mechanického poškození“.K požadavku o vrácení peněz se nevyjádřili.Email byl zaslán bez podpisu a prac.zařazení zaměstnance,který odpovídal.Odepsala jsem emailem,že se závěrem nesouhlasím a pokud je konektor poškozen viditelně zvenčí,byl poškozen při vyřízení reklamace,s odvoláním na záznam o přijetí telefonu k reklamaci.Následně mi byl telefon opět zaslán zpět.Nevím jak dále postupovat.
Mobilní telefon GSM ZOPO ZP1000, seriové číslo 357774051676509
Výměna telefonu, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Zákonná záruční doba u spotřebního zboží je 24 měsíců. Jestliže se na věci projeví vada v době 6 měsíců, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Je tedy na prodávající, aby prokázal opak. Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití věci.
Protokol o převzetí zboží do reklamace může sloužit k prokázání stavu zboží v době uplatnění reklamace. Pokud by tedy zboží bylo zjevně mechanický poškozené, lze předpokládat, že by tato skutečnost byla v protokolu uvedena.
Dobrý den paní Srbová,
kontaktujte prosím vedoucího reklamačního oddělení pana Brettla brettl@czc.cz a domluvte se prosím na opětovném poslání. Autorizovaný servis nám vystaví případně znalecký posudek. Pokusíme se však telefon nechat opravit, dle toho, jak servis závadu vyhodnotí.
Děkuji za pochopení a omlouvám se za komplikace.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Z technických důvodů vkládáme komentář za spotřebitelku:
K vyjádření CZC.cz sděluji, že v současné době je zkoumání poškození konektoru bezpředmětné, jelikož pracovníci CZC.cz opakovaně vyhodnotili, že je viditelně poškozen. Tudíž je zcela zřejmé k jakým závěrům by servis posudkem dospěl. Opětovně uvádím, že jsem telefon reklamovala právě z důvodu nefunkčního konektoru pro nabíjení a pokud by byl tento viditelně (zvenčí) poškozen, byla by tato skutečnost v záznamu o převzetí zboží k reklamaci uvedena. S telefonem jsem od jeho předání k reklamaci žádným způsobem nemanipulovala a proto, pokud je v současné době mechanicky poškozen zvenčí, navrhuji jako způsob řešení vrácení peněz. Mé sdělení, s popisem způsobu vyřízení reklamace, jsem zaslala na doporučený kontakt od firmy CZC.cz.
Dobrý den,
máte prosím číslo podacího lístku?
Děkuji.
Lukáš Boček
Dobrý den,
chtěla bych doplnit komunikaci s CZC.cz, kdy jsem byla kontaktována emailem prostřednictvím pana Brettla. Ten mi napsal, že:
,,Jak psal již pan Boček, telefon můžeme zaslat do autorizovaného servisu pro vypracování posudku.Bohužel tvrzení, že poškození nebylo uvedeno na protokolu je bezpředmětné, jelikož Vámi uvedená závada přímo souvisí s poškozením a technik, který reklamaci přijímá bohužel není zmocněn k tomu, aby vyhodnotil, zda je konektor skutečně vytržen ze základní desky telefonu".
K tomuto sdělení CZC dodávám, že souhlasím s tím, že technik, který telefon přebírá nemá hodnotit závadu. Ale domnívám se, že kdokoliv, kdo je zmocněn přebírat zboží k reklamaci, je povinen popsat předávané zboží a to zejména jeho viditelné poškození. Záznam o převzetí zboží k reklamaci chrání zájmy jak spotřebitele, tak prodávajícího.
Telefon mám dosud zabalený od firmy CZC a trvám na tom, že při předání k reklamaci byl zvenčí viditelně nepoškozen.
Telefon jsem po zamítnutí reklamace zaslala nerozbalený s mým písemným vyjádřením zpět na CZC.cz dne 19.1.2015 - číslo podacího lístku DR0129144468X 695.
Dne 20.01.2015 jsem zaslala ještě jednou mé písemné vyjádření s nesouhlasem se zamítnutí reklamace a kopií podacího lístku(od zaslání telefonu) doporučeně - číslo podacího lístku RR416494891CZ 956.
Děkuji E.Srbová
Povinnost popsat vizuální stav nevyplývá výslovně ze zákona, ale jak uvádí spotřebitelka, je tento postup v zájmu obou stran a vzhledem k jeho dodržování se dá takové jednání považovat za zvyklost. Při zhodnocení stavu zboží lze poté vycházet z hlediska člověka průměrného rozumu.
Nyní tedy vyčkáme na rozhodnutí prodávajícího.
Spotřebitelka ke stížnosti doplnila:
Dobrý den, den 22.1.2015 jsem podala stížnost na neuznanou reklamaci. Jelikož od 06.02.2015 čekáme na konečné vyjádření společnosti, chtěla bych doplnit komunikaci se společností, která mě kontaktovala emailem. Dne 9.2.2015, kdy mi bylo panem Brettlem prostřednictvím emailu sděleno, že stanovisko společnosti je konečné a pokud se závěrem nesouhlasím mám spor řešit soudní cestou. (v emailu mi bylo sděleno, že u takového zboží, jak je stanoveno zákonem, je nutné odborné posouzení, které skutečně člověk na pobočce provést nemůže). Do 24.2.2015 jsem společnosti CZC neodepsala, jelikož jsem čekala na jejich vyjádření na vašem webu. Dne 24.2.2015 jsem telefon rozbalila a zjistila, že konektor poškozen zvenčí rozhodně není. Technik CZC.cz píše, že je poškození konektoru pouhým okem viditelné. Konektor jsem vyfotila a poslala opět se svým nesouhlasem emailem jako dopověď na CZC, s tím, že jsem poukazovala na jejich d vě vyjádření, které si protiřečí. Technik mi napsal, že poškození konektoru je vidět i holým okem a pan Brettl mi napsal, že mechanické poškození, které bylo diagnostikováno servisním technikem, nebylo poškození, které mohlo být vizuálně posouzeno ze vnějšku zařízení. Na můj email mi 25.2.2015 pan Brettl opět odepsal, že jejich vyjádření je konečné a nabízí mi zaslání na znovuposouzení do servisu. Domnívám se, že jednání společnosti CZC.cz je neseriózní a protizákonné. Nyní mám nefunkční telefon a pokud se obrátím na soud, tak budu několik měsíců a pravděpodobně i let, čekat na konečné rozhodnutí. Chtěla bych se informovat, zda je ještě nějaká možnost jak se můžu jako zákazník účinně bránit. Pokud není jiná možnost než poslat telefon na znovoposuuzení, zda si mám před jeho poslání udělat fotky celého telefonu a konektoru, nebo jiné možné opatření na mou ochranu. Předem děkuji, s pozdravem E.Srbová
Za nás dodáváme, že spotřebitelka se může rozhodnout pro znovuposouzení zboží. V takovém případě je vysoce žádoucí, aby si zdokumentovala stav přístroje například fotografiemi. Dále je možné obrátit se na soudního znalce a povahu vytýkané vady s ním konzultovat. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitelka právo na odstoupení od smlouvy a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem ke stanovisku společnosti stížnost uzavíráme.