Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17. 2. jsem v prodejně Bauhaus Liberec koupil krom zárubní a kování i 10 ks interiérových dveří - všechny dřevěné. Už pár dní po koupi mi volal p. stavbyvedoucí, že některé z nich jsou dost křivé. Jelikož stavím více než 120km od mého bydliště, tak jsem na kontrolu přijel až za cca 14 dní od dostání této informace. Již ten den jsem volal do Bauhausu jak mám dále postupovat. Dalších cca 10 dní jsem čekal na osazení a kontrolu všech dveří, abych věděl kolik jich mám reklamovat. Reklamace byla zamítnuta. Po mém odvolání se na místo dostavil pán z Bauhausu na domě, vše se zdálo v pořádku, nicméně opět reklamaci zamítli bez odborného vyjádření, nebo ideálně znaleckého posudku. Bauhaus tvrdí, že se tak stalo z důvodu nenatření dveří (bod č. 9), nicméně sám je skladuje v rozporu s bodem č. 2. Navíc to jestli nenatřené dveře leží u nich na prodejně, nebo u mě ve vytápěném domě je zcela jedno.
dřevěné interiérové dveře (26852155, 26804688, 26854708, 24454616)
výměna
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den.
Tento případ byl po domluvě se zákazníkem uzavřen k jeho spokojenosti již před několika týdny.
Tým BAUHAUS
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.