Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 11.6.2013 jsem zakoupil Ntb Samsung NP350E5C.Dne 25.12.2014 přestalo fungovat nabíjení baterie,a z toho důvodu musí být Ntb stále zapojen v síti.6.1.2015 jsem zanesl baterii na místo, kde jsem výrobek zakoupil a podal žádost o reklamaci.16.1.2015 jsem obdržel vyrozumnění že reklamace se zamítá z důvodu záruky na baterii jen 6 měsíců.Po dotazu u firmy Samsung mi bylo sděleno že záruka je 2 roky.
Ntb Samsung NP350E5C-S06CZ
Výměna baterie
|
Tweet |
V případě spotřebního zboží je možné uplatnit záruku za vady, pokud se vada projeví ve lhůtě 24 měsíců. Ujednání omezující uplatnění práva z odpovědnosti za vady, tedy např. zkracující záruční dobu, by byla neplatná v souladu s § 627 odst. 3 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, kterým se uvedená smlouva řídí.
Jestliže tedy podnikatel zamítl reklamaci z důvodu, že se na součást věci vztahuje kratší než 24měsíční záruční doba, je třeba takové zamítnutí rozporovat s poukazem na zákonnou úpravu a požadovat posouzení vady věci ve 30 denní lhůtě od uplatnění reklamace.
V případě, že se vada týká jen součásti věci, může spotřebitel žádat její výměnu.
Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.