Společnost


GEEN Sale a.s.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56880Poskytovatel opětovně nereaguje na podání reklamace při výúčtování plynu.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.04.2022, před 3 lety

Romana Cihlářová

Znění stížnosti

Dne 22.1.2022 jsem podávala reklamaci na fakturovanou cenu. V říjnu 2021 mi bylo oznámeno zvýšení ceny cca o 200,- až 950,-/m dle spotřebičů. Nebyla oznámena sazba, jen nějaké hodnoty , kterým jsem nerozuměla. Moje smlouva byla do 31.12.2021 na určenou cenu. V lednu mi přišlo vyúčtování ,které dokazovalo, že společnost zvýšila ceny dle svého. Za listopad cca o 240%, za prosinec cca o 340%. Bez komunikace se zákazníkem. Odpověd na otázku zvýšení mi bylo řečeno, že zvýšení probíhá DLE CENY NA BURZE. Od ledna 2022 jsem posílala 3 stížnosti mejlem. Žádná odpověd. 1.3.2022 jsem zasílala doporučeně. Do dnes i přes to, že odpově´d musí přijít dle společnosti Geen do 15ti dnů, žádná odpově´d. Pokusila jsem se vyřešit návrhem mimosoudní cestou. Postup společnosti je neetický.nemá nic společného se slušným jednáním vůči svým klientům.


Produkt

Odběr plynu. společnost Geen sale a.s. Brno,Mariánské náměstí 617/1,


Požadované řešení

Navrhuji řešení - odpově´d na reklamaci , vrácení peněz,Vyúčtování dle platného ceníku sjednaného do 31.12.2021. Nebot tento ceník nebyl aktualizován. Dle mého názoru společnost nejednala v souladu se smlouvou ani zákonem. která byla do 31.12.2021. Upozornění na změnu ceny mělo být konkrétní sazbou, nemohlo se jednat o změnu ceny za listopad jiný a za prosinec také jiný bez toho, že by zákazník byl upozorněn. Chtěla bych , aby se společnost chovala se stejným respektem k zákazníkovi, jako on k němu do doby než byl klientem. Neignorovala reklamaci. Víme, že ke zvýšení mohlo dojít, ale většinou od 1.1.-2022, v době listopad a prosinec rozhodně nebyla válka. Celý závazek vůči společnosti byl zaplacen.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2022 11:56, před 3 lety

Ke zvýšení ceny:
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Z popisu spotřebitele nevyplývá, že by byla cena sjednána jako fixní, nicméně zvýšení ceny by mělo být jasné - dle popisu nešlo o přesnou cenu, ale pouze nějaké hodnoty (zřejmě pro výpočet), což nepovažujeme za dostatečné informování spotřebitele o ceně.

Zároveň z popisu vyplývá, že se cena měnila několikrát - v listopadu přibližně o 240 %, přičemž v prosinci již o 340 %. Nedomníváme se, že takové zvyšování "dle ceny na burze" je v pořádku - zvýšení ceny by tak vůči spotřebiteli mohlo být i neplatné a ten by mohl požadovat dodávky za původní cenu.

Výjimkou by byla situace, kdy by se změnila cena tzv. regulované složky energií. Tu podnikatel nemůže nijak ovlivnit, neboť tato část ceny je regulovaná a určovaná státem. Ze stížnosti však nevyplývá, že by se jednalo o tuto situaci. Navíc je ve stížnosti zmíněno, že dodavatel ke změně přistoupil s ohledem na růst burzovních cen.

Podnikatel je povinen spotřebitele nejen informovat o zvýšení ceny, ale také o možnosti vypovězení smlouvy bez jakéhokoliv postihu a to do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny (to vyplývá z § 11a odst. 2 a 4 energetického zákona).


K reklamaci:
V případě, že vyúčtování není dle spotřebitele v pořádku, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad a zamítnutí této reklamace rozporovat.

V případě, že reklamace nebyla vyřízena vůbec, má spotřebitel právo na náhradu, která v případě pozdního vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu činí dle vyhlášky ERÚ č. 545/2006 Sb. 750 Kč za každý den, nejvýše 7 500 Kč.

Více informací lze zjistit na našich stránkách (např. zde: https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii) či na stránkách Energetického regulačního úřadu (např. zde: https://www.eru.cz/reklamujete-vyuctovani-u-dodavatele-energii-za-pozdni-vyrizeni-mate-narok-na-financni-nahradu).

Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).

V případě potřeby se lze také obrátit na bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 15:38, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.