Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 11.1.2022 jsme přes společnost GLS zprostředkovanou spolecností Zaslat s.r.o. poslali zásilku, která obsahovala dva balíky.Pc a monitor.
Adresát balíky z blíže neupřesněných příčin nepřevzal a zpět se vrátili v poměrně dezolátním stavu. V místě roztržení byla krabice omotána GLS páskou, tudíž nebyl rozsah poškození patrný, proto byl balík převzatý zpět.
Zprostředkovatelská společnost Zaslat s.r.o. odmítá uznat pochybení a plnit z uhrazeného pojištění zásilky, přesto že je fatální poškození zřejmé, case počítače je patrně četnými rázy deformován, šrouby vytržené se závitů atd..
Počítač byl řádně obaleny papirem určený k přepravě a monitor byl řádně obalený bublinkovou fólií.
Na Vaše telefonicke doporučení jsme podali reklamaci přímo na GLS. GLS oznámilo, že přepravu u GLS může reklamovat pouze zadavatel (plátce) přepravy, v tomto případě firma Zaslat s. r. o. , a že reklamaci máme řešit přímo s nimi. Ani po odvolání, spol. Zaslat s. r. o. , nechce reklamaci uznat.
1ks ASUS Prime Q270M-C PC Intel core i5-6500 RAM 8BG (2x4) DDR4 HX424C12SB2K2/8 SSD Samsung evo 500GB SATA, DVD-RAM Cooler Master 400W, Win10 pro OEM + Iiyama ProLite B2280HS-B1 cena 5500,-.
Aby společnost Zaslat s. r. o. uznala pochybení a zaplatila poškozený PC a monitor z uhrazeného pojištění zásilky.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.