Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Každý mesíc se mi ztrhávají poplatky tj, 29 kč za připojení k mobilním datům. Stále to řeším , ale bohužel nikdo mi to neumí vysvětlit. V telefonu mám tuto službu vypnutou používám jí maximálněx do roka. Žádám o prošetření. Jitka Závůrková 606112348
ztrhávání kreditů
prošetření, vysvětlení
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Hezký den,
odečtení za data je ve chvíli, kdy se váš telefon na data připojuje, ať už to děláte vědomě nebo to za vás může v dnešní době provádět i aplikace na pozadí telefonu. SIM se sama na data nepřipojí, pokud jí k tomu telefon nevyzve.
Doporučuji zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999111, díky které se váš telefon automaticky na data nepřipojí, ale přijde vám vždy upozornění.
Jestli data nechcete vůbec používat, můžete si je celkově zablokovat, potřebovala bych k blokaci doplnit váš PUK či výrobní číslo SIM (doplnit do sekce neveřejných údajů).
S pozdravem pěkného dne
Monika Morysová
O2 Guru pro social media, O2 Czech Republic a.s.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.