Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14. prosince 2014 jsem měla nezaviněnou autonehodu a likvidační pojišťovna ČPP vyhodnotila poškození mého vozu značky MB A 140 jako totální škodu. Poškozené vozidlo bylo prodáno pojišťovnou ČPP v neveřejné internetové aukci a kupní smlouva včetně převodu na nového majitele byla uskutečněna ve středu 7. ledna 2015, od 14. prosince 2014 však byl automobil nezpůsobilý silničního provozu. Ještě tentýž den, tedy ve středu 07. ledna 2015 jsem donesla zelenou kartu a kupní smlouvu do kamenné pobočky AXA v Plzni, podepsala žádost o ukončení smlouvy o povinném ručení a elektronicky odeslala pí. Maršálkové, se kterou jsem ukončení smlouvy vyřizovala, scan velkého technického průkazu s uvedeným novým majitelem.
V tomto týdnu jsem obdržela vyjádření od AXA pojišťovny, že smlouva byla ukončena k 12. lednu 2015, i když jsem všechny požadované podklady doručila společnosti AXA pojišťovna 7. ledna 2015 (osobně na pobočku, elektronicky).
Nechápu, proč byla smlouva o povinném ručení ukončena až 5 kalendářních dní po datu prodeje a převodu na nového majitele, domnívám se, že se pojišťovna AXA obohatila na můj úkor, nehledě na to, že nový majitel musí ze zákona nechat pojistit automobil od data nákupu, tedy 07. ledna 2015. Domnívám se, že tímto pojišťovny získají povinné ručení zaplaceno od 07. ledna 2015 do 12. ledna 2015 dvakrát, a to ode mě, jako původního majitele a zároveň od nového majitele poškozeného vozu. Dochází tím k poškození mé osoby a dle mého soudu protizákonnému obohacení se pojišťovnou AXA!
Číslo pojistné smlouvy 8120032483
Řádné ukončení výše uvedené smlouvy o povinném ručení k 07. lednu 2015
Vrácení pojistného za 5 kalendářních dní
Vyjmutí nesmyslného požadavku z pojistných podmínek o ukončení povinného ručení po doručení dokumentů na centrálu - a následné vložení ukončení k fyzickému datu prodeje a převodu na nového majitele s lhůtou pro doručení (např. do 14 dnů)
|
Tweet |
Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, stanoví v ustanovení § 12 odst. 1, že pojištění odpovědnosti zaniká dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla. Dle našeho názoru není možné odložit okamžik oznámení, pokud bylo učiněno přímo pojišťovně. Zákon však dále stanoví, že v případě zániku pojištění před uplynutím doby, na kterou bylo pojištění sjednáno, má pojistitel právo na pojistné do konce kalendářního měsíce, ve kterém pojištění odpovědnosti zaniklo. Zbývající část zaplaceného pojistného je pojistitel povinen vrátit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.