Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednaná kuchyňská linka a obývací stěna.
Dne 25.3. přišla radostná zpráva že bylo zboží expedováno. Že nás bude kontaktovat dopravce. Do dnešního dne 8.4. se nic neděje. Včera jsem volala na linku, paní mi udělila že od 25.3. je zboží na výdejně a nechápe proč nám kuchyň nedodali.Dala mi telefon na výdejnu Prostějov ať si tam zavolám.V Prostějově na výdejně mi bylo zděleno že kuchyň tam není.
Katastrální jednání. Nedodání a samá lež.
Dodání zboží které je zaplaceno.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má spotřebitel povinnost uhradit kupní cenu zboží (případně zálohu), není-li domluveno jinak. V návaznosti na to má prodávající povinnost objednané zboží dodat. Obecně platí, že tak musí učinit ve 30denní lhůtě, není-li domluveno jinak. V uvedeném případě bylo domluveno dodání do 15 dnů. Vzhledem k tomu, že zboží nebylo dodáno ve lhůtě, kterou si sám prodávající stanovil, ocitá se v prodlení. Spotřebitel prodávajícího následně upozorní a poskytne mu přiměřenou lhůtu na dodání zboží. Tuto lhůtu je možné poskytnout i mlčky.
Jestliže prodávající nedodá zboží ani v dodatečné lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl, vzniká spotřebiteli v souladu s § 1978 občanského zákoníku nárok na odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od začátku a strany jsou tak povinny uvést věci do původního stavu (před smlouvou). Vzhledem k tomu, že zde spotřebitelka nic neobdržela, nemá co vrátit a zároveň by měla nárok na vrácení finančních prostředků, které poskytla prodávajícímu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
bohužel, informace od spotřebitele jsou neúplné, postrádáme zejména o číslo objednávky, kupní smlouvy... prosíme tedy o doplnění.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o upřesnění/identifikaci objednávky.
Dobrý den první objednávka vrátili peníze,jelikož se jednalo o částku 2000.Ale za objednávku číslo :9120139306 peníze nevrátili jelikož už je to 17608, uvažujeme o trestním oznámení. Včera jim vypršela zákonná lhůta na vrácení platby
Spotřebitelka doplnila požadované číslo objednávky. Žádáme tedy společnost o vyjádření k dotazu spotřebitelky na vrácení finanční částky za tuto objednávku. Děkujeme.
Dobrý den,
na uvedené objednávce evidujeme peníze vrácené, prosíme spotřebitele o kontrolu účtu.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Dobrý den,po denní urgenci a uvědomění že to budeme řešit soudní cestou to včera zabralo a peníze vrátili. Neustále telefonování a upozornění že jsem je nahlásila dTestu to konečně zabralo. Už nikdy bych si u firmy Okay neobjednala. Tímto velice děkuji dTestu za pomoc.
S pozdravem Spilkova
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.