Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem mobilní telefon pro tyto závady: Nefunguje bezdrátové rychlonabíjení (1. závada). Nesparuje se s hodinkama skrz bluetooth (2. závada). Obecně blbne bluetooth (3. závada). Přehřívá se. (4. závada) Nejde zapnout (5. závada).
Při zadání reklamace jsem žádal odstoupení od kupní smlouvy ( z důvodu většího počtu vad, který je specifikován přímo v reklamačním řádu společnosti ).
Telefon se vrátil ze servisu opravený, s tím že servis vyměnil základní desku telefonu a přidal komentář: ,,Uvedená vada zákazníkem: nejde zapnout se projevila. Z důvodu první reklamace a projevené vady byla provedena oprava výměnou vadného dílu (sys. desky a kryt). Přístroj má odpovídající parametry udávané výrobcem pro daný model. Provedena oprava zařízení. Přístroj byl po provedené opravě řádně testován."
V servise nezkoumali mnou popisované další závady, které zřejmě souvisely se základní deskou telefonu (neboť jsou v telefonu skoro všechny komponenty připájeny na základní desku) a vyřešil tak tím všechny závady.
Z dosavadní judikatury není podstatné jakým způsobem prodejce závady odstraní, ale podstatné je že tam byly a byly odstraněny, což se také stalo, takže si myslím že mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy, což prodejce bez jakékoliv logické argumentace odmítá.
Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Jestliže mobilní telefon vykazoval zmíněné vady a spotřebitel jako požadované řešení uvedl "odstoupení od smlouvy", mělo mu být z výše uvedených důvodů vyhověno - jednalo se o tři vady (a více), které se projevily současně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vaše záruční reklamace byla řešena v autorizovaném servisním centru společnosti Samsung.
Jak je uvedeno v servisním vyjádření, vada mobilní telefon nelze zapnout se projevila a byla servisním centrem odstraněna. Následně se žádná další vada neprojevila. Na základě servisního vyjádření nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Opravený výrobek je připravený k vyzvednutí na pobočce, kde byl výrobek reklamován.
Děkuji, Antonín Šíma
Electro World s.r.o.
After Sales Service
Servis se žádnou z dalších vytýkaných vad nezabýval a opravením základní desky odstranil všechny ostatní vady. Tudíž odstranil všechny vady a i dle vyjádření právníka dTestu má být uznán nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Ve vyjádření servisu není napsáno nic o tom že by se ostatní vady neprojevily, nebo že byly zkoumány a nejsou tam.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitele.
Jestliže servis dostal telefon ve stavu, kdy nešel zapnout, pravděpodobně nebylo technicky možné zkontrolovat další vady. Pokud spotřebitel tyto vady nezdokumentoval, bude těžké prokázat, že těchto vad bylo více.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.