Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10.10. 2014 jsem si na eshopu levnezbozi.eu objednala kulmu na vlasy v ceně 1 583,- CZK a bohužel jsem zvolila platbu předem, peníze jsem okamžitě poukázala na účet obchodníka. 17.10. mi od obchodníka přišel email s tím, že je objednávka zaplacená. Uvedená dodací lhůta byla 14 dnů. 5.11. mi po mém dotazu, kdy zboží dorazí, přišla odpověď, že mají zdržení na celnici a do týdne by měli vše vyřešit. Moc jsem se tím nezabývala, protože žiji v zahraničí a domů jsem se chystala až na vánoce. 18.11. mi opět po mém dotazu přišla odpověď, že zboží je už na cestě do eshopu a že mi bude odesláno hned jak bude na skladě. To byla poslední komunikace ze stany obchodu, přestože jsem poslala několik dalších emailů. Bohužel jsem při objednávce nezkontrolovala recenze na heureka.cz - všechny až na jednu jsou negativní se stejným průběhem jako v mém případě. Dokonce už bylo na tohoto obchodníka podáno trestní oznámení (KRPU-5609/TČ-2013-040281) nicméně se nezdá, že by obchod zavřel či měl nějaké jiné problémy.
Kulma Babyliss PRO BAB 2665E
Ráda bych dostala své peníze nazpátek - pochybuji, že obchodník je schopen zboží dodat. Také bych chtěla, aby byl tento podvodník zveřejněn na co nejvíce místech, aby mu ostatní lidé alespoň neposílali peníze předem.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté kupujícím, má kupující právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. To znamená, že spotřebitel má právo prodejce upozornit, že nedodal zboží včas (pokud bylo doba dodání sjednána) a poskytnout prodejci přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodejce nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené finanční částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou).
Pokud subjekt neměl v úmyslu zboží dodat a existuje-li více poškozených, je možné se také ohlásit na Policii. V případě, že by bylo se subjektem zahájeno trestní řízení, bylo by možné požadovat náhradu škody v jeho rámci.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.