Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.03.2022 jsme telefonicky uplatnil reklamaci u prodávajícího Elespo na generátor Hecht IG 1100 a odpověd mě přišla obratem na email s tím že se domluví s Hecht motors na svozu což se stalo až 25.3.2022. Do dnešniho dne nebedoručené opravené zboží jsem chtěl reklamovat a vrátit peníze s tím že již v sobotu uplynula doba 30 dní na opavu. Dnes mě byla zamítnuto vrácení peněz a to z několika duvodu:
Email od Elespa:
V příloze posílám protokol o přijetí reklamace, který Vám byl zadán. Jelikož firma HECHT Motors s.r.o. svážela na vlastní náklady dopravní společností tak běží reklamace ve chvíli vyzvednutí.
Tímto žádáme o zaslání instrukcí pro vrácení zboží k Vám na adresu.
S přátelským pozdravem,
Reklamace se počítá ve chvíli převzetí dopravcem nebo potvrzení o přijetí reklamace, ne od Vašeho nahlášení. Nehledě na to, že Vám záruka byla původně zamítnuta a následně po domluvě ve vedení společnosti HECHT motors s.r.o. bylo ještě uznáno. Tuto skutečnost jste dostal na vědomí i o tom, že reklamace byla vyhotovena a zaslána. Jelikož záruku jste neposílal vy sám tak se určitě doba dodání nepočítá do 30ti denní lhůty.
Vrácení peněz je naší firmou zamítnuto na základě vyjádření společnosti HECHT MOTORS s.r.o. která Vám reklamace vyhotovuje.
HECHT IG 1100 - inventorový jednofázový generátor
Vrácení kupní ceny za generátor IG 1100.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Dle vyjádření České obchodní inspekce je 30denní lhůta pro vyřízení reklamace započata následující den, po dni, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil (viz: https://www.coi.cz/faq/1-jaka-je-lhuta-k-vyrizeni-reklamace-a-od-kdy-se-pocita/).
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.