Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V návaznosti na ukončení smlouvy, které proběhlo již v 11/2021 a do 14 dní od jejího uzavření z důvodu,že jsme nevěděli,že již smlouvu máme u jiné společnosti, a která byla ukončena před začátkem odběru, byla poslána v 3/2022 faktura na poplatek za nedodržení podmínek sjednaného dodatkového balíčku. Když jsme se chtěli dozvědět za co to vlastně je,tak paní operátorka řekla,že to byl omyl. S radostí jsme fakturu roztrhali. Za 14 dní paní volá,že je všechno jinak, že náš nový dodavatel měl nahlásit,že jsme u něho a že je to vlastně jeho chyba a já proč to musíme platit my, když je to chyba někoho jiného. Mají na něco takového nárok?
Odstoupení od smlouvy
Buď je faktura neoprávněná a nebo by ji teda měla zaplatit společnost, která udělala chybu a ne koncový zákazník, který i něčem takovém neměl ani tušení.
|
Tweet |
Je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).
Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011).
Pokud jde o výši smluvní pokuty, ta musí mít přiměřená s ohledem na povahu poskytovaných služeb. Domníváme se, že v daném případě není výše smluvní pokuty přiměřená.
A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (praxí stále nepřekonaný rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010 a dle znění novelizovaného zákona o energiích platného od 1.1.2022).
V případě sporu s dodavatelem energií, má spotřebitel možnost podat podnět na zahájení mimosoudního řešení sporů na Energetický regulační úřad. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.eru.cz/-/mimosoudni-reseni-sporu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.