Společnost


MND a.s.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56954Neoprávněná pokuta za něco,za co vlastně ani konečný spotřebitel nemůže

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 7 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2022, před 3 lety

Jana Vejmolová

Znění stížnosti

V návaznosti na ukončení smlouvy, které proběhlo již v 11/2021 a do 14 dní od jejího uzavření z důvodu,že jsme nevěděli,že již smlouvu máme u jiné společnosti, a která byla ukončena před začátkem odběru, byla poslána v 3/2022 faktura na poplatek za nedodržení podmínek sjednaného dodatkového balíčku. Když jsme se chtěli dozvědět za co to vlastně je,tak paní operátorka řekla,že to byl omyl. S radostí jsme fakturu roztrhali. Za 14 dní paní volá,že je všechno jinak, že náš nový dodavatel měl nahlásit,že jsme u něho a že je to vlastně jeho chyba a já proč to musíme platit my, když je to chyba někoho jiného. Mají na něco takového nárok?


Produkt

Odstoupení od smlouvy


Požadované řešení

Buď je faktura neoprávněná a nebo by ji teda měla zaplatit společnost, která udělala chybu a ne koncový zákazník, který i něčem takovém neměl ani tušení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 12:44, před 3 lety

Je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).

Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011).

Pokud jde o výši smluvní pokuty, ta musí mít přiměřená s ohledem na povahu poskytovaných služeb. Domníváme se, že v daném případě není výše smluvní pokuty přiměřená.

A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (praxí stále nepřekonaný rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010 a dle znění novelizovaného zákona o energiích platného od 1.1.2022).

V případě sporu s dodavatelem energií, má spotřebitel možnost podat podnět na zahájení mimosoudního řešení sporů na Energetický regulační úřad. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.eru.cz/-/mimosoudni-reseni-sporu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:31, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.