Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#56962Blokace služeb před splatností

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2022, před 3 lety

Josef Raffael

Znění stížnosti

Dobrý den,
Rozhodl jsem se Vám napsat a poprosit o pomoc.
Jmenuji se Josef Raffael a využívám tarif u společnosti Vodafone, se kterým
mám, byť tarif využívám necelé 3 měsíce, problémy.
V měsíci únoru 2022 mi přišlo vyúčtování za část měsíce ledna a to na částku
479, - KČ. Již v tomto měsíci ( únor), mi zablokovali služby, z důvodu nějakého
podezření.
Vodafone sám, svým zákazníkům nabízí v rámci tarifu využívat platby 3
stranám, pro nové zákazníky 500 korun měsíčně. Ano, využil jsem je, měl jsem
na to právo, je to v nabídce tarifů. Zablokovali mi služby a domáhali se
zaplacení částky 550,- KČ, s tím, že poté mi odblokují služby.
Já v té době nebyl po splatnosti. Chci toto zdůraznit. Nebyl jsem po splatnosti a
služby mi zablokovali ještě před ukončením splatnosti a nutili mě zaplatit
jakousi ,,jistinu „ do této doby nevím, co to bylo a za co to bylo.
Těchto 550 korun Jsem zaplatil na prodejně Vodafone, na Praze 10,
v obchodním centru Eden. Tuto částku mi poté napočítali do faktury, tou myslím zmiňovaných 479, -, který započítali s přeplatkem, do dalšího
vyúčtování .
To znamená, jen chtěli ještě před termínem splatnosti faktury zaplatit fakturu a
donutili mě tím, že mi zablokovali služby.
Další případ se stal 7.4.2022. Přišla mi faktura za měsíc únor, se splatností
7.4.2022.
6.4. 2022 jsem volal na linku a poprosil jsem o posunutí platby na 20.4., protože
v tomto datumu mám dostat peníze z mé práce. Paní na lince mě poprosila ať
vyčkám na hudbě a že se poradí a vrátí se. Po nějaké chvíli se vrátila k hovoru a
sdělila, že posunutí platby na 20.4 mi bylo oddělením schváleno a že tedy
budou očekávat platbu 20.4.
Pokládal jsem tento moment za vyřešený.
Den na to 7.4. mi přišla sms, že mi zablokovali všechny služby, nikdo mi
nenapsal sms, z jakého důvodu, jen zablokovali služby a musel jsem tedy volat
znovu na linku, kde jsem čekal asi 35 minut. Po 35ti minutách se ozval pán a
sdělil mi, že tuto skutečnost, že platba byla posunuta eviduje v systému, ale že
je to nezajímá a chtějí peníze okamžitě. Chci podotknout, že to bylo v den
splatnosti, tudíž jsem po splatnosti nebyl a byl jsem domluvený o posunutí
platby, paní mi sdělila, že mi přijde o tom vyrozumění v pondělí 11.4.2022.
Nevím, proč za takovou dobu, ale je teď zřejmé, že mě paní uvedla v omyl a
lhala mi.
Na lince semnou nikdo komunikovat nechce, nikdo mi nebere telefony, akorát
mě nutí zaplatit fakturu.
Já nemám nic proti platit své závazky, pokud bych byl k tomu laxní, nikdy
nebudu tolikrát volat na linku Vodafone a vše s nimi řešit a navíc pokud sám
Vodafone mi dává možnost posunutí platby, tedy aspoň jsem se takhle
domluvili s paní na lince, která si to vše ověřovala se speciálním oddělením.V den, kdy mi vypli služby, jsem právě byl v práci, vezl jsem zákazníka. Pracuji
jako řidič Bolt, v Praze. V ten moment musel zákazník opustit vozidlo, protože já
zůstal bez dat a nevěděl jsem kam jet a nevěděla to ani zákaznice, protože byla
z Ukrajiny a měla jet cca 15 km na konec Prahy. Při nastoupení zákazníka vidím,
kam zákazník má jet, na jakou adresu, poté jsem odkázaný na Google mapy,
abych jej mohl bezpečně odvést na určené místo.
Zákaznice si kvůli tomu na mě stěžovala u společnosti Bolt a já čekám teď
problémy.
Nevidím problém v tom, kdy zákazník společnosti Vodafone využije tarif,
zvýhodněné nabídky a poté po splatnosti, po nějaké době, kdy chodí upomínky
o zaplacení a zákazník i přesto nezaplatí za služby u Vodafone, nemám vůbec
žádný problém s tím, aby Vodafone se rozhodl pro zablokování služeb.
No určitě ne v mém případě, kdy v dvou případech jsem nebyl po splatnosti a
ani mě nechodili upomínky za zpoždění a navíc jsem byl domluvený
s operátorkou Vodafone o posunutí platby.
Nelíbí se mi toto chování, ani tento přístup. Je to šikana a teror, kdy nutí
zákazníka platit fakturu, byť není po splatnosti a nemá to nic společného
s etickým kodexem.
Prosím o kontaktování společnost Vodafone, hovory jsou nahrávané, zjistíte,
vše potřebné. Chci pomoct toto vyřešit, věřím, že máte jakousi autoritu.
Chci také upozornit, že v době, kdy mi podruhé toto udělali, jsem byl opravdu
zlý a rozčilený a nadával jsem hrubě. Nemám proč tuto skutečnost skrývat, já
přišel teď o práci, nemohu pracovat a nemohu teď vydělávat.Budu požadovat, aby mě kompenzovali moje ztráty, za období, kdy mi vypli (
bez žádné komunikace, uvedli mě v omyl, lhali mi ) paušál.
Děkuji za Váš čas a jsem s pozdravem.
Doufám, že řešení proběhne v pořádku a spravedlivě.
Josef Raffael.


Produkt

Tarify u společnosti Vodafone


Požadované řešení

Rád bych, pokud mi speciální oddělení povolilo posunutí platby, aby také toto dodrželi.

Budu nalehat na kompenzování ztrát, protože nemohu pracovat, protože data a tarif využívám při práci u společnosti Bolt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 13:24, před 3 lety

Jestliže společnost přerušila dodávání služeb bezdůvodně, jedná se o porušení smlouvy z její strany. Spotřebitel by mohl mimo jiné žádat například přiměřenou slevu, ale za určitých okolností i náhradu škody. Zároveň je společnost povinna informovat spotřebitele o tom, za co si určitou částku účtuje. Jestliže tak v únoru neučinila (spotřebitel uvádí, že dodnes neví, za co platil), porušila svou povinnost.

K faktuře za únor, která dle spotřebitele dorazila 7. 4. 2022:
Domníváme se, že není přiměřené, aby faktura měla splatnost v den doručení. Zároveň upozorňujeme, že dle § 430 občanského zákoníku je společnost zavázána jednáním svých zaměstnanců - jestliže tedy bylo slíbeno posunutí splatnosti na 20. 4. 2022, je společnost povinna to dodržet. Zároveň není možné, aby společnost (prostřednictvím zaměstnance) uvedla, že "posunutí je v systému, ale společnost to nezajímá".

Domníváme se, že společnost přerušením služeb porušila svou povinnost vůči spotřebiteli - ten tak může uplatnit svá práva z vadného plnění na základě reklamace podané společnosti.

S ohledem na žádost o prozkoumání hovorů uvádíme, že nemáme přístup k záznamům hovorů společnosti a nemůžeme si je ani vyžádat.

Závěrem dodáváme, že předchozí vyjádření vychází čistě z popisu spotřebitele - pro objektivní posouzení bude potřeba reakce společnosti.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.4.2022 06:58, před 3 lety

Dobrý den, pane Raffaeli, mrzí mě, pokud došlo k přerušení služeb. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2022 23:25, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2022 14:15, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.