Společnost


STYLMAN TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:96
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56976Nevrácení peněz v zákonné lhůtě za vrácení nepoškozených šatů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 6 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2022, před 3 lety

Andrea Kopřivová

Znění stížnosti

Dobrý den.
Obracím se na Vás se záležitostí ohledně společenských šatů z eshopu EWOMEN.CZ. Po vrácení nepoužitých, čistých šatů, včetně originální etikety, štítku, originálního obalu i sáčku, mi bylo prostřednictvím e-mailové adresy sděleno, že zboží neodpovídá jejím podmínkám vrácení a že je zboží poškozeno. V příloze zasílají fotografii, na které ale žádná vada vidět není. Taktéž odmítají vrácení peněz. Po neustálém telefonním kontaktování mi
pracovníci daného eshopu nejsou schopni telefon zvednout ani zavolat zpět ani odpovědět na e-mailovou zprávu.


Produkt

Šaty Beatrice - Kód produktu: P06141


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz na uvedený účet na reklamačním listu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2022 13:23, před 3 lety

Spotřebitelka má dle § 1829 odst. 1 písmene a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnila. V návaznosti na to má prodávající povinnost jí dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitelka ještě nevrátila zboží nebo neprokázala jeho odeslání.

Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby ani v případě poškození zboží spotřebitelkou. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to že zboží bylo poškozeno skutečně spotřebitelkou. Neprokáže-li to, nemá nárok na ponížení vrácené částky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:00, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.