Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#5698Neuznaná reklamace a odmitnuti převzetí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2015, před 10 lety

Olena Ievstafieva

Znění stížnosti

04.10.2014 koupil jsem boty značky Bata za 1249 Kč. Po 2.5 měsíci na levé obuvi praskl svršek u hrany podešve vnější strana v místě malíčku .
Před měsícem jsme reklamovali téhle boty a bylo to jen marné uplynuta lhůta k vyřízení reklamace protože tuto reklamace zamítli s dost divným posudkem: "Že obuv je nevhodně koupená na nohu co do šíře".
Pak jsme rozhodli podruhé uplatnit reklamace pro nesplnění jakosti při převzetí, ale reklamace od nas odmitli převzat.


Produkt

boty "BATA" -1249 Kč


Požadované řešení

Vyměna bot nebo vracení peniz za boty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2015 13:55, před 10 lety

Formálně vzato by měl prodávající přijmout zboží k reklamaci. Tato povinnost mu vyplývá ze zákona o ochraně spotřebitele.

V tomto případě však doporučujeme rozporovat výsledek reklamace právě poukazem na nesplněnou jakost při převzetí. Skutečnost, že spotřebitel neřekl, že uplatňuje nároky z nesplněné jakosti nic nemění na situaci, že zákon předpokládá, že pokud se na věci projevily vady v průběhu šesti měsíců, byla věc vadná již při převzetí. Je tedy nutné posoudit, jak se prodejce vypořádal s touto zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku.

Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 15:11, před 10 lety

Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. Spotřebitelka se také může rozhodnout, že si nechá sama zpracovat znalecký posudek a znovu se s ním obrátí na prodávajícího.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.