Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
04.10.2014 koupil jsem boty značky Bata za 1249 Kč. Po 2.5 měsíci na levé obuvi praskl svršek u hrany podešve vnější strana v místě malíčku .
Před měsícem jsme reklamovali téhle boty a bylo to jen marné uplynuta lhůta k vyřízení reklamace protože tuto reklamace zamítli s dost divným posudkem: "Že obuv je nevhodně koupená na nohu co do šíře".
Pak jsme rozhodli podruhé uplatnit reklamace pro nesplnění jakosti při převzetí, ale reklamace od nas odmitli převzat.
boty "BATA" -1249 Kč
Vyměna bot nebo vracení peniz za boty
|
Tweet |
Formálně vzato by měl prodávající přijmout zboží k reklamaci. Tato povinnost mu vyplývá ze zákona o ochraně spotřebitele.
V tomto případě však doporučujeme rozporovat výsledek reklamace právě poukazem na nesplněnou jakost při převzetí. Skutečnost, že spotřebitel neřekl, že uplatňuje nároky z nesplněné jakosti nic nemění na situaci, že zákon předpokládá, že pokud se na věci projevily vady v průběhu šesti měsíců, byla věc vadná již při převzetí. Je tedy nutné posoudit, jak se prodejce vypořádal s touto zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku.
Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. Spotřebitelka se také může rozhodnout, že si nechá sama zpracovat znalecký posudek a znovu se s ním obrátí na prodávajícího.