Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:217
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:25
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56981Balando - Neuznaná reklamace, zboží nelze vrátit

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2022, před 3 lety

Marta Bláhová

Znění stížnosti

Na balando.cz jsem objednala 2 mikiny, při objednání nebylo jasné, že se jedná o produkty z Číny. Přišly mi 2 mikiny,které nemají tedy hodnotu ani 10 korun, materiál neodpovídá, velikost neodpovídá, u jedné mikiny je jiný obrázek a dokoce je v kapuci dírka, o kvalitě ušití nemluvě. Zboží jsem reklamovala, reklamace mi byla zamítnuta. Ovšem reklamaci zamítl pan majitel podle všeho, do žádné Číny se reklamace nemá ani šanci dostat, přičemz u zamítnuté reklamace bylo připsáno, že pokud s vyřízením reklamace nesouhlasím, mohu pro přezkoumání zaslat zboží přímo dodavateli: Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd. Jednatel balando.cz komunikoval emailem (telefonní kontakt není na webových stránách uvedený) do doby, než jsem opakovaně požádala o vyřízení reklamace podle uvedeného bodu na webových strákách: 5.4. Pokud Kupující požádá, Provozovatel vyřídí reklamaci zboží za Kupujícího u Dodavatele za těchto podmínek ..., od té doby jednatel nekomunikuje. Bohužel jsem zjistila, že pan jednatel společnosti EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. nemá založeno pouze toto s.r.o. Vrácení zboží není vůbec možné, kromě toho, že ho mohu poslat do Číny samozřejmě na vlastní náklady.


Produkt

Unisex luxusní mikina Victor, vel. L, Materiál: polyester,bavlna (https://balando.cz/p/unisex-luxusni-mikina-victor/). Dámská moderní mikina Dolcie, vel. L, Materiál: Bavlna, polyester (https://balando.cz/p/damska-moderni-mikina-dolcie/).


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz - konkrétní částka: 1556,-Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 09:28, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel nemusí v žádném případě odesílat zboží do Šanghaje (ať už na základě reklamace, či odstoupení).

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:17, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.