Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#56996Nekalé praktiky na eshopu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2022, před 3 lety

Jiří Hampl

Znění stížnosti

Když se podíváte na recenze jejich výrobků, vidíte víceméně jen chválu.
Když ale napíšete negativní recenzi, např na

https://www.okay.cz/products/mobilni-telefon-aligator-figi-note-3-3gb-32gb-modra

Dostanete upozornění, že vaši recenzi uvidíte za chvíli, po obnovení stánky.

Po půl hodině je ale vidět stále jen ta pochvalná recenze, ta vaše negativní (jen s jednou hvědičkou) vidět není. Dost klamavé pro zákazníky.


Produkt

eSHOP klame v recenzích


Požadované řešení

Žádné slušné nevidím


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2022 10:36, před 3 lety

Zveřejňování pouze pozitivních recenzí a kladných hodnocení by mohlo být nekalou obchodní praktikou ve smyslu § 4 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který stanoví, že obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě.

Nekalé obchodní praktiky jsou zakázané a nad dodržováním tohoto zákazu dohlíží Česká obchodní inspekce (ČOI), na kterou se s podnětem spotřebitel může obrátit. ČOI pak může ve správním řízení uložit podnikateli pokutu. Podání je možné dát skrze e-podatelnu (viz https://www.coi.cz/podatelna/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.4.2022 10:57, před 3 lety

Dobrý den,

prosíme o vyjádření, jakým způsobem můžeme spotřebiteli pomoci, zejména, pokud přímo ve stížnosti uvádí, že se nechce nijak dohodnout.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2022 16:53, před 3 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl vyjádřit k možnosti vyřešení sporu.

Zároveň uvádíme, že byl schválen návrh novely občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, která řeší problematiku zákaznických recenzí podrobněji než současná úprava. Jako příklad lze uvést, že "...v případě recenzí bude zakázáno zveřejňovat falešné nebo zkreslené recenze a prodejci budou povinni ověřovat, že hodnocení udělili skutečně lidé, kteří si výrobek zakoupili nebo ho užili." (viz tisková zpráva Ministerstva průmyslu a obchodu dostupná zde: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/-navrh-mpo-ochrani-spotrebitele-pred-nekalymi-obchodnimi-praktikami--266986/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.4.2022 19:28, před 3 lety


Jiří Hampl

Dobrý den, do dTest i do týmu OKAY.
Není pravda, že se nechci dohodnout. Opak je pravdou. je to OKAY, kdo nemá o dohodu zájem,
viz stížnost

https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/56363/problemy-zakaznika-je-nezajimaji

Mobil Aligator FIGI Note 3 jsem si vybral, jako vždy při nákupu elektroniky, na základě recenzí. Že tam není vše, že recenze nejsou v pořádku, mne samozřejmě nenapadlo. Kdyby tam byly všechny, i negativní recenze, mobil bych si nekoupit.

Ještě doplnění: Během velikonoc jsem na zkoušku vložil moji simku opět do mobilu Aligator. Výsledek bohužel, tristní. Asi 90% hovorů přijato bez problémů.Zbytek ale končí s jedním z následujícího:

-1 Hovor po chvíli vypadne. A není o něm ani záznam v historii hovorů.
-2 Mobil vyzvání, ale ikonka zeleného mobilu nikde není, takž jej nezvednete. Můžete hledat všude možně, není. Jen vyzvání.
-3 Objeví se zcela jiné, nestandardní menu - na výběr ze dvou položek - Hovor přijmout, Hovor ignorovat. Hovor přijmout ale skonči výstupem z hovoru do základní nabídky mobilu, hovor není spojen.

Takže po posledním nepřijatém (vyzváněl, ale ikonka nikde) hovoru jsem byl nucen opět SIM z mobilu přendat do starého tlačítkového mobilu a poslat volajícímu SMS, aby byl tak laskav a zavolal mi znovu. Na starý "čudlíkáč".

A to mne OKAY telefonicky kontaktovalo s tím, že na reklamaci by potřebovali důkazy. Nevím, jak se dokazuje vypadnutý hovor, navíc jeden z mnoha. To si mám pokaždé při volání honem spustit kameru? A byl by i to důkaz hodný OKAY?. Navíc od OKAY zaznělo, že to by museli vracet peníze všem. což nejde. (Moje poznámka: Jde to, ale jen pokud máte stížností málo. To je moje zkušenost). Přeloženo do češtiny, mají tolik reklamací, že by to neufinancovali. A tyto vrácené peníze jsou pro ně víc, než pověst firmy.

Jistě chápete, že z mé strany vidím už jediné řešení, jak se bezkonfliktně dohodnout. Pokud firma OKAY vezme svůj mobil zpět a vrátí mi proti němu na prodejně ihned peníze zpět (2849 Kč), už o mne nikdy neuslyší a bude vše vyřešeno.

Zdraví
Ing Jiří Hampl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.4.2022 13:12, před 3 lety

Dobrý den,

dle vyjádření zákazníka není ani tak hlavní řešení daná recenze, jako spíše požadavek na vrácení předchozího mobilu, se kterým zákazník není spokojen. Za naši společnost jsme již k dané situaci uvedli veškeré informace.

Děkujeme společnosti dTest za spolupráci a prosíme o uzavření předmětné stížnosti.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 16:05, před 3 lety

Vzhledem k tomu, že případ se vztahuje ke stížnosti, která již byla uzavřena, jsme nuceni uzavřít i tuto stížnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.