Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Když se podíváte na recenze jejich výrobků, vidíte víceméně jen chválu.
Když ale napíšete negativní recenzi, např na
https://www.okay.cz/products/mobilni-telefon-aligator-figi-note-3-3gb-32gb-modra
Dostanete upozornění, že vaši recenzi uvidíte za chvíli, po obnovení stánky.
Po půl hodině je ale vidět stále jen ta pochvalná recenze, ta vaše negativní (jen s jednou hvědičkou) vidět není. Dost klamavé pro zákazníky.
eSHOP klame v recenzích
Žádné slušné nevidím
|
Tweet |
Zveřejňování pouze pozitivních recenzí a kladných hodnocení by mohlo být nekalou obchodní praktikou ve smyslu § 4 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který stanoví, že obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě.
Nekalé obchodní praktiky jsou zakázané a nad dodržováním tohoto zákazu dohlíží Česká obchodní inspekce (ČOI), na kterou se s podnětem spotřebitel může obrátit. ČOI pak může ve správním řízení uložit podnikateli pokutu. Podání je možné dát skrze e-podatelnu (viz https://www.coi.cz/podatelna/).
Dobrý den,
prosíme o vyjádření, jakým způsobem můžeme spotřebiteli pomoci, zejména, pokud přímo ve stížnosti uvádí, že se nechce nijak dohodnout.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl vyjádřit k možnosti vyřešení sporu.
Zároveň uvádíme, že byl schválen návrh novely občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, která řeší problematiku zákaznických recenzí podrobněji než současná úprava. Jako příklad lze uvést, že "...v případě recenzí bude zakázáno zveřejňovat falešné nebo zkreslené recenze a prodejci budou povinni ověřovat, že hodnocení udělili skutečně lidé, kteří si výrobek zakoupili nebo ho užili." (viz tisková zpráva Ministerstva průmyslu a obchodu dostupná zde: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/-navrh-mpo-ochrani-spotrebitele-pred-nekalymi-obchodnimi-praktikami--266986/).
Dobrý den, do dTest i do týmu OKAY.
Není pravda, že se nechci dohodnout. Opak je pravdou. je to OKAY, kdo nemá o dohodu zájem,
viz stížnost
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/56363/problemy-zakaznika-je-nezajimaji
Mobil Aligator FIGI Note 3 jsem si vybral, jako vždy při nákupu elektroniky, na základě recenzí. Že tam není vše, že recenze nejsou v pořádku, mne samozřejmě nenapadlo. Kdyby tam byly všechny, i negativní recenze, mobil bych si nekoupit.
Ještě doplnění: Během velikonoc jsem na zkoušku vložil moji simku opět do mobilu Aligator. Výsledek bohužel, tristní. Asi 90% hovorů přijato bez problémů.Zbytek ale končí s jedním z následujícího:
-1 Hovor po chvíli vypadne. A není o něm ani záznam v historii hovorů.
-2 Mobil vyzvání, ale ikonka zeleného mobilu nikde není, takž jej nezvednete. Můžete hledat všude možně, není. Jen vyzvání.
-3 Objeví se zcela jiné, nestandardní menu - na výběr ze dvou položek - Hovor přijmout, Hovor ignorovat. Hovor přijmout ale skonči výstupem z hovoru do základní nabídky mobilu, hovor není spojen.
Takže po posledním nepřijatém (vyzváněl, ale ikonka nikde) hovoru jsem byl nucen opět SIM z mobilu přendat do starého tlačítkového mobilu a poslat volajícímu SMS, aby byl tak laskav a zavolal mi znovu. Na starý "čudlíkáč".
A to mne OKAY telefonicky kontaktovalo s tím, že na reklamaci by potřebovali důkazy. Nevím, jak se dokazuje vypadnutý hovor, navíc jeden z mnoha. To si mám pokaždé při volání honem spustit kameru? A byl by i to důkaz hodný OKAY?. Navíc od OKAY zaznělo, že to by museli vracet peníze všem. což nejde. (Moje poznámka: Jde to, ale jen pokud máte stížností málo. To je moje zkušenost). Přeloženo do češtiny, mají tolik reklamací, že by to neufinancovali. A tyto vrácené peníze jsou pro ně víc, než pověst firmy.
Jistě chápete, že z mé strany vidím už jediné řešení, jak se bezkonfliktně dohodnout. Pokud firma OKAY vezme svůj mobil zpět a vrátí mi proti němu na prodejně ihned peníze zpět (2849 Kč), už o mne nikdy neuslyší a bude vše vyřešeno.
Zdraví
Ing Jiří Hampl
Dobrý den,
dle vyjádření zákazníka není ani tak hlavní řešení daná recenze, jako spíše požadavek na vrácení předchozího mobilu, se kterým zákazník není spokojen. Za naši společnost jsme již k dané situaci uvedli veškeré informace.
Děkujeme společnosti dTest za spolupráci a prosíme o uzavření předmětné stížnosti.
Tým OKAY.
Vzhledem k tomu, že případ se vztahuje ke stížnosti, která již byla uzavřena, jsme nuceni uzavřít i tuto stížnost.