Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Reklamovali jsem nefunkčnost baterie pro elektrickou tříkolku. Baterie byla zaslaná na analýzu zpět k prodejci. Bohužel došlo pouze k proměření a konstatování že neudrží kapacitu a může za to uživatel nevhodným skladováním zařízení. To je zcela v rozporu se skutečností. Na baterii nebyla provedena žádná analýza co je na baterii nefunkční a jaká je příčina vady.
Se zamítnutím reklamace nesouhlasím a prodejci jsem poslala svůj nesouhlas. Také hledám někoho kdo mě bude schopen udělat analýzu vady na dané baterii kterou jsem si vyžádala zpět.
Prosím o informaci jak mám dále postupovat.
Děkuji Lenka Hilmarová
Baterie 48V 20Ah - pro elektrické tříkolky CY5
Ráda bych aby společnost uznala vadu baterie a vrátila peníze za náhradní baterii.
|
Tweet |
Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Během této doby by se na věci neměla vyskytnout vada. Vyskytne-li se přesto na věci vada, může ji spotřebitel reklamovat.
Jedním z důvodů, pro který lze reklamaci zamítnout, je opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Takovým opotřebením je i přiměřené snížení kapacity baterie. Aby však mohlo sloužit jako důvod pro zamítnutí reklamace, musí jít o snížení kapacity baterie přímo úměrné tomu, jakým způsobem (zejm. jak intenzivně) byla elektrická tříkolka používána.
Pro představu lze vyjít z rozhodnutí Okresního soudu v Příbrami (sp. zn. 10 C 230/2011), dle kterého by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50 %. Vyplývá to z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2. Je však nutné zdůraznit, že šlo o počítačovou elektroniku a závěr okresního soudu nelze bez dalšího "překlopit" na problém s elektrickou tříkolkou.
Byla-li reklamace zamítnuta, lze využít služeb znalce z oboru (www.dtest.cz/znalci) a reklamaci rozporovat. Náklad na znalce je v případě, kdy se nárok spotřebitele ukáže jako oprávněný, povinen prodávající proplatit (§ 1924 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/."
Vyjádření společnosti Vyřídíme s.r.o.:
Skladování baterie zákaznicí bylo v rozporu s návodem k použití a všemi našimi doporučeními (skladování při teplotě nad 15°C v nabitém stavu)
Fyzikální vlastností baterií je bohužel ztráta kapacity vlivem používání a samozřejmě nevhodným skladováním v nevyhovujících podmínkách /tím se proces urychluje/. Jak sama zákaznice uvádí způsob skladování u elektrických kol v nevytápěném zahradním domku mimo dům (bydliště v horách) je samo o sobě v naprostém rozporu se všemi doporučeními, jen se tím proces degradace článků baterií uspíší. Nevhodné skladování a nenabíjení baterie tříkolky bylo nejprve zákaznicí potvrzeno a následně popřeno.
Bohužel závěr neuznání reklamace ze strany naší společnosti bereme jako konečný a správný.
Přikládáme Reklamační protokol a vyjádření zákaznice
společnost Vyřídíme s.r.o.
Za účelem přidání další přílohy přeřazujeme stížnost zpět na společnost.
Dobrý den, přikládáme zmiňovaný Reklamační protokol. S pozdravem společnost Vyřídíme s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o reakci, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.