Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#57018Bez zdravého rozumu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2022, před 3 lety

Miroslav Macháček

Znění stížnosti

Dne 6.4.2022 jsem se dostavil po SMS výzvě k výměně nevyhovujícího Setop boxu, který jsem měl v nájmu od O2, za nový. Bylo mi sděleno, že do nájmu už nedávají, pouze koupit za hotové. To jsem odmítl a požadoval tedy ukončení smlouvy s O2. Prodavač telefonoval na "retenci" a poskytl mi paní na ucho. Paní mi vysvětlila, že lze i na splátky s prodlouženou zárukou na 5 let, s čímž jsem souhlasil a jali se mi zpracovávat novou smlouvu. Zrušili mi pronájemní smlouvu, převzali starý setop box, vytvořili předávací protokol a tak po 1 HODINĚ!!!, pokud se tedy přenesu přes zmatené hledání formulářů v databázi, nedostatek papíru v tiskárně a asi tak dalších dvacet zdržujících elementů, jsme se dopátrali ke smlouvě o novém setop boxu. A světe div se, další problém, o kterém mne nikdo neinformoval. Setop box po objednání přijde poštou, okamžité předání na prodejně nelze - a opět zdůrazněno - pouze koupit za hotové. Zpětvzetí předchozí anabáze prý nelze. Řešení už nikdo z prodejny ani nehledal, požádal jsem, ať alespoň zkusí někam zavolat, že mi celý případ připadá jako hloupý vtip. Zavolali, dostali radu, ať mi setop box box (stejný typ, jako jsem vracel!) oproti záloze 1000,-Kč vypůjčí, s čímž jsem souhlasil (jiné řešení nebylo). Opět jsme sepsali formulář a záloha byla..NEDIVTE SE -2000,-Kč!!!! Na objednání nového setop boxu poštou už jsem neměl nervy, a z prodejny doslova utekl. Stejně nebyl ani náznak vůle se za cokoliv z výše popsaného omluvit, nebo nedejbože napravit.
V prodejně jsem strávil 1 hodinu a 13 minut, z mé strany vrácen starý setopbox a dali mi do zápůjčky stejný za zálohu 2000,-
Dehonestace zákazníka na IQ obsluhy prodejny O2, a nemáte šanci....
Zvažuji rychlou změnu poskytovatele těchto služeb, málem jsem tam dostal mrtvici


Produkt

na základě výzvy vrátit starý a vyzvednout si nový setop box


Požadované řešení

Jasné vyjádření, zda je toto standartní postup a zda jako zákazník jsem opravdu bez jakékoliv šance, pokud zpětvzetí (do cca 10minut) je jako jediné reálné východisko prodejcem zamítnuto.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 13:00, před 3 lety

S ohledem na obsah stížnosti se domníváme, že v řešené věci došlo ze strany poskytovatele telekomunikační služby (dál jen "poskytovatel") k jednostranné změně v podmínkách poskytování služby, zejm. pokud jde o "vlastnosti a jakost" poskytované služby. Předpokládáme, že z důvodu změny těchto podmínek není spotřebitel nadále schopna přijímat službu stávajícím koncovým zařízením a je nucen pořídit si zařízení nové. S tímto předpokladem řešíme tuto stížnost.

Pokud došlo ze strany poskytovatele k jednostranné změně ve vlastnostech a jakosti poskytované služby, má spotřebitel možnost ukončit smlouvu s poskytovatelem bez jakékoliv sankce. O jednostranné změně musí poskytovatel spotřebitele řádným a adresným způsobem poučit (k tomu blíže viz např. https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/ctu/monitorovaci-zprava-c.8/2018/obrazky/mz-2018-08.pdf na straně 2).

Jestliže k řádnému a adresnému poučení o chystané jednostranné změně nedošlo, není jednostranná změna vůči spotřebiteli vůbec účinná. V takovém případě má poskytovatel povinnost poskytovat spotřebiteli služby ve stejné jakosti, v jaké ji poskytoval doposud - tedy v jakosti, pro kterou je dostačující i stávající koncové zařízení spotřebitele.

Pokud spotřebitel o jednostranné změně smluvních podmínek poučen je, má možnost smlouvu ukončit až do dne, ke kterému nabudou jednostranné změny účinnosti. Pokud tuto lhůtu promešká, má možnost využít standardní způsoby ukončení smlouvy - v oblasti telekomunikací typicky na základě výpovědi.

Na závěr uvádíme, že jednání zaměstnance dle § 430 občanského zákoníku zavazuje podnikatele, nejedná-li se o zjevný exces. Z tohoto důvodu se domníváme, že se spotřebitel v dobré víře mohl spolehnout na vyjádření zaměstnance, který jej ujistil o možnosti zakoupení set-top boxu na splátky nebo o výši zálohy. Pokud by se ukázalo, že sdělená informace (že zde není levnější varianta) je nepravdivá, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku. V takovém případě je spotřebitel oprávněn obrátit se s podnětem na příslušný dozorový orgán (Český telekomunikační úřad), který je povinen toto jednání pokutovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.4.2022 13:06, před 3 lety

Hezký den,

dle vašeho vyjádření se jedná o dvě odlišné věci.
Set top boxy do pronájmu nedáváme několik let, ale někteří zákazníci ho mohli mít ještě z minulosti. Nový Set top box se dá jedině zakoupit a to buď na splátky po 69 Kč na 60 měsíců nebo za jednorázovou částku.
Nákup zařízení - Set top boxu na splátky se nedá provést na prodejně, ale vždy se posílá poštou. Pokud byste chtěl se Set top boxem z prodejny odejít, je možné ho zakoupit bez splátek, za jednorázovou cenu.

Co se týká druhé nabídnuté varianty, která vám byla na výjimku z prodejny udělena, že vám kolegové zapůjčí náhradní Set top box za vratnou kauci, tak se jedná o vstřícný krok ze strany prodejny. Jelikož zápůjční zařízení se dává z naší strany zákazníkům v případě, kdy původní zařízení dávají do reklamace a posílá se do servisu, nikoliv kvůli tomu, že končí staré zařízení a pro sledování O2 TV jsou i jiné možnosti (nový Set top box a vybrané Smart TV).

S pozdravem
Monika Morysová
O2 Guru, Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.4.2022 09:50, před 3 lety


Miroslav Macháček

Shrnutí:
společnost si ode mne vzala setop box na základě SMS výzvy, bez jakékoliv další související informce mi zrušila nájemní smlouvu a já, abych mohl dál řádně využívat řádně placené služby, jsem si byl nucen vzít do nájmu STEJNÝ typ setop boxu se zálohou 2 tis. Kč. Takže nejenom, že prodejci nepodali důležité informace, ale navíc mi ten stejný setop box pronajali, úplní dobrodinci!
Za 35 let mé praxe v obchodním prostředí jsem nic podobného nezažil a doufám, že už nezažiji. Tento obchodní případ použiji jako ne - vzor na mezinárodní střední škole, kde působím jako profesor, a to včetně vyjádření společnosti, které neodpovědělo ani na jednu z mých otázek, ale jasně mne poučilo, jak moc mi vlastně pomohli...
Vítejte ve 21.století

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.4.2022 14:24, před 3 lety

Hezký den,

nové zařízení do pronájmu nedáváme. Jestli jste si vypůjčil z prodejny druhý Set top box za vratnou zálohu 2000 Kč, tak se jedná o pronájem, ale o vstřícný krok, který se dělá při reklamaci zařízení, abyste si nemusel nový Set top box kupovat. Když dojdete na prodejnu a Set top box vrátíte, dojde k vrácení zálohy 2000 Kč a můžete si pořídit Set top box úplně nový, buď za jednorázovou částku 4140 Kč nebo si ho koupit na splátky po 69 Kč na 60 měsíců.

S pozdravem
Monika Morysová
O2 Guru, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2022 23:17, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.5.2022 17:17, před 3 lety


Miroslav Macháček

Hodnocení:

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
29.5.2022 17:20, před 3 lety

S ohledem na výše uvedené hodnocení spotřebitele stížnost uzavíráme. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.