Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 04.10.2021 jsem odstoupil od smlouvy 50130. Odstoupení písemně akceptovali (bohužel na dopise není datum)Od 15.11.2021 jsem zákazníkem společnosti Centropol. Dne 20.01.2022 jsem provedl emailem urgenci vyúčtování, se sdělením stavu elektroměru jak samoodečtu k 15.11.2021, tak 5.11.2021 i odečet pracovníkem ČEZu. Email zůstal ze strany energii bez odezvy. V měsíci únoru jsem tam zavolal a dovolal jsem se. Pán na lince mě ujistil,že to vyúčtování určitě obdržím, ale mají toho hodně, ať mám trpělivost. V březnu jsem znovu volal a tentokrát už tam měli záznamník, že vše musíme řešit písemně nebo elektronicky.
Mají ode mne zálohy za měsíce 05/21 -10/21 v částce 6800 Kč za měsíc
a 11/21 v částce 20900 Kč. Celkem 61700 Kč
Žádám o vyúčtování za období 14.05.21 do 14.11.2021 a vrácení přeplatku za el. energii, který odhaduji cca na 30 000 Kč.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele (přeplatek) bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.