Společnost


ETA a. s.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57028Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.04.2022, před 3 lety

Ilona Ráslová

Znění stížnosti

Zakoupila jsem vysavač Eta Raggio. Fungoval s občasnými výpadky ze sítě celkem dobře. Musela jsem ho párkrát opětovně nastavovat, což bylo otravné, ale nechtěla jsem řešit. Potom po roce a půl se vypnul v průběhu uklízení v prostoru a kapacita baterky ukazovala třeba 60%. Dali jsme ho reklamovat. 4x reklamaci neuznali, že je špatná baterka a na tu se vztahuje záruka pouze 6 měsíců.... Nikde to neměli uvedené. Vzdali jsme to, protože s nimi to vůbec nemělo cenu a baterii vyndali, že si koupíme novou. Baterie ve vysavači měla datum 2003!!! U výrobce jsme objednali a bude na ní záruka 2 roky. Tudíž závěr je, že jakýkoliv výrobek značky ETA mi nikdy nesmí přes práh!


Produkt

ETA Raggio 5225


Požadované řešení

Stačilo by, kdyby Eta uznala svojí chybu a vyměnila baterii


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 10:53, před 3 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:25, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.