Společnost


PETRA TOUR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57035Neproplacení LexVoucheru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2022, před 3 lety

Dagmar Janovská

Znění stížnosti

V květnu 2020 měl být uskutečněn zájezd u CK Petra Tour. Byla zaplacena záloha 53.232,-Kč. Z důvodu pandemie Covid 19 se neuskutečnil. Byl nám vydán LexVoucher podle Zákona č.185/2020 Sb. Žádný zájezd do 31. 8. 2021 nám nebyl nabídnut, proto jsme žádali proplacení voucheru. S CK jsme komunikovali mailem od roku 2020 do teď, ale bez výsledku. Dne 25. 3. 2022 jsme poslali dop. dopis s výzvou proplacení voucheru s tím, že se CK na náš úkor neoprávněně obohatila dle příslušného paragrafu. Žádnou odpověď jsme dosud neobdrželi. Jelikož jsme s manželem vyššího věku (76 a 80 let), chtěli bychom své peníze zpět.


Produkt

Neproplacení LexVoucheru podle Zákona č.185/2020 Sb. na částku 53.232,-Kč


Požadované řešení

Vrácení zálohy ve výši 53.232,-Kč za neuskutečněný zájezd v květnu 2020 dle vydaného LexVoucheru podle Zákona č.185/2020 Sb.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 11:32, před 3 lety

V souladu se
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a
- zákonem č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (označovaný dále jen jako "lex voucher"),

je pořadatel zrušeného zájezdu, který měl být pořádán od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, povinen spotřebiteli v případě, že mu vystavil voucher na náhradní zájezd a tento voucher nebyl spotřebitelem využit, povinen po skončení ochranné doby spotřebiteli vrátit peněžní prostředky odpovídající hodnotě vystaveného a nevyčerpaného voucheru.

Ochranná doba končí zásadně k 31. srpna 2021 (§ 3 odst. 2 zákona "lex voucher"), nárok na proplacení voucheru má proto spotřebitel zásadně nejpozději ke dni 14. září 2021 (§ 6 odst. 5 zákona "lex voucher").

Pokud pořadatel zájezdu dlužnou částku do 14.září 2021 nevrátí, ocitá se v prodlení a spotřebitel může navíc požadovat zákonné úroky z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou skrze naši platformu, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:29, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.