Společnost


Pavel Kubizňák

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57038Nevrácené peníze za vrácené boty ve 14ti denní lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.04.2022, před 3 lety

Alena Čakányová

Znění stížnosti

Objednala jsem si boty a zaplatila dopředu 1 658,-Kč v internet .obchodě Kubishop.cz. Dne 25.2.22 jsem si je vyzvedla. Dne 28.2.22 jsem poslala emailem odstoupení od smlouvy a 1.3.22 jsem boty Českou poštou odeslala zpět. Nikdo se neozval a peníze za boty nepřišly. Telefon neberou. Dne 8.3,12.3 a 18.3 jsem poslala emaily se žádostí o vysvětlení situace, nikdo na ně nereagoval. Dne 28.3.22 jsem poslala doporučený dopis se žádostí o vrácení peněz, reakce žádná. Dne 8.4.22 jsem poslala mimosoudní výzvu s doručenkou, dodnes žádné peníze ani reakce obchodu.


Produkt

Dámské sandály Keen Wms Terradora II Open Toe , velikost 38 k´d 1024879-38


Požadované řešení

Žádám o vrácení částky 1 658,-Kč na účet, který jsem panu Kubizňákovi sdělila již několikrát.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 11:42, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:29, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.