Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednal jsem si u Vás pračku, která měla být dnešním dnem doručena, podle zprávy, kterou jsem od Vás obdržel. Tato pračka měla být dodána společností TOPTRANS, doprava byla řádně objednána, zaplacená , bohužel termín který jste uvedli nebyl dodržen…
Nebyla podána žádná informace o jiném termínu dodání ani žádná omluva….
Vzal jsem si z práce volno, celý den marně čekal alespoň na zprávu o stavu věci…., nakonec jsem si vyhledal kontakt, zavolal a bylo mi sděleno, že se má zásilka prostě nevešla do auta…, žádná omluva, nic…, paní se se mnou nehodlala bavit, že má v kanceláři další klienty. Asi by měla projít školením jak se má s klienty jednat…
Zajímalo by mne, jak se postavíte k tomu, aby TOPTRANS zboží dodal tak jak se má správný dodavatel chovat a zda dostanu od Vás nějaké finanční slevy za dopravu, či za nedodání zásilky v daném termínu.
Jiří M. Knedlík
I
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Z výše uvedeného vyplývá, že odpovědnost za dopravce zde nejspíše ponese prodávající - ten je tak povinen dodat zboží ve stanoveném termínu. V opačném případě se ocitá v prodlení a nezáleží na tom, zda pochybil prodávající, či dopravce. Přiměřeným nárokem by zde mohla být sleva z ceny (např. odečtení dopravy), to však záleží na dohodě spotřebitele s prodávajícím.
Chování zaměstnankyně nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Knedlíku, velmi mě mrzí, že nebyl dodržen objednaný termín dodání. Jako omluv za způsobené nepříjemnosti Vám mohu nabídnout zaslání slevového poukazu v hodnotě 500 Kč na nákup skladem MALL.cz, s platností 60 dnů a minimální hodnotou objednávky 600Kč nebo vrácení poplatku za doručení v plné výši, tedy 379 Kč. Pokud se rozhodnete pro druhou variantu, prosím o zaslání bankovního účtu. Děkuji Hana, overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.