Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, nedávno jsem zasílala svou stížnost, ohledně této společnosti. Zakoupila jsem vstupenky na koncert A. Bocelliho, který se měl konat v lednu. Koncert byl přeložený na 17. května. Tento termín mi nevyhovoval, proto jsem zažádala o vrácení peněz. Nebylo mi vyhověno. Proto jsem vstupenky nabídla k prodeji. Dnes jsem se dozvěděla, že ačkoliv jsem já zakoupila 4 vstupenky do sekce 426 za částku 13 225 Kč, O2 aréna tyto vstupenky do stejné sekce nabízí za 1 325 Kč za jednu vstupenku.
Tímto chci upozornit, že společnost Viagogo prodává vstupenky za více než dvojnásobek ceny.
Děkuji.
B. Švábíková
Požaduji zákaz této společnosti prodávat vstupenky na českém trhu. A jejich důkladné prověření.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud. Vzhledem k tomu, že se jedná o zprostředkovatele, nemusí nutně uvádět konečnou cenu - poplatek za konverzi měny tedy není nezákonný.
Domníváme se tak, že vyšší cena nemusí být nutně v nesouladu se zákonem - jak je zmíněno výše, muselo by se jednat o neúměrné zkrácení, přičemž interpretace je případ od případu individuální a závazné posouzení může poskytnout pouze soud.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.