Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.12.2014 jsem reklamovala ntb u czc.cz z důvodu hlučného větráku, jelikož mi oprava nebyla provedena již při první reklamaci a nebylo zmíněno proč oprava nebyla provedena, když jsem ntb. po měsíci převzala zjistila jsem, že mi byl vymazán operační systém v ntb., který byl v ceně při zakoupení! Tak nevím jestli jde o legraci ze strany servisu a nebo pomstu!
Číslo reklamace : RE14057863 Lenovo B 590
Za způsobenou škodu požaduji nahrání W8 zpět do mého ntb a jako kompenzaci za způsobenou škodu žádám opravu větráku, jelikož, ntb.nebyl nikdy otevřen mimo servis czc. cz a vylamana mřížka u výfuku chlazení není v přímé závadě větráku, taktéž vyjádření servisního technika je těžce přízemní jak při první reklamaci, tak při druhé, asi si tím zajišťují práci, ale zbytečně dochází k dalším nedorozuměním a případně škodám, tak jak se stalo mi.
|
Tweet |
Spotřebitelka v této věci podala dvě stížnosti. Vzhledem k tomu, že se týkají téže věci, stížnosti slučujeme.
Text první stížnosti:
"Dobrý den,
dne 13.11 2014 jsem na pobočku vašeho obchodu odevzdala notebook k opravě závad v záruce,požadovala jsem opravu hlučného ventilátoru,DVD mechaniky,a pokud by šla opravit upadlá klávesnice Backspace,dále bylo uvedeno,že u výfuku chlazení je ulámaná mřížka a uštíplý plast napájecího konektoru,toto jsem ovšem opravit nechtěla.Po třech týdnech mi přišel mail,od pana Růžičky,že mi opraví to co se vztahuje dozáruky,to znamená větrák,DVD mechanika,ale pokud chci opravit to co se do záruky nevztahuje budu si to muset zaplatit,na toto jsme odepsali,že ať opraví vše,že jsem ochotna to zaplatit,ale jelikož pán nečte maily,notebook přišel službou PPL po měsíci opraven jen s DVD mechanikou a vyměněnou klávesnicí ,o vyjádření,že nebyl opraven ventilátor nebyla ani zmínka,opět jsem byla nucena notebook 19.12.2014 reklamovat a po více jak měsíci mi reklamace nebyla uznána z důvodu mechanického poškození,ale jediný kdo daný notebook otevíral k opravě byl jen servisní technik!Žádám o uznání a opravu notebooku,jelikož mi byl větrák poškozen Vaším servisním technikem.První číslo reklamaceFRC 2014018556 a druhé číslo FRC 2014021891."
Požadované řešení:
"Žádám o opravu hlučného ventilátoru,jelikož mi byl poškozen vaším technikem ještě více při opravě první reklamace než byl poškozen běžným užíváním,jelikož po vrácení z první reklamace byl hlučnější ještě více než před opravou!!Nehledě k tomu ,že pochybení je ze strany technika a jsem nucena více jak dva měsíce být bez NTB .Žádám o důsledný popis opravy technika co s danou závadou je a jak ji opravil,celý případ hodlám medializovat,jelikož při tak obyčejné opravě dokážete nařknout zakazníka,že něco mechanicky poškodil a při tom to při první reklamaci nebylo nikde uvedeno,že by NTb byl již někdy samostaně opravován-či otevřen v době záruky!"
Pokud byla věc převzata jako předmět něčího závazku (např. vyřízení reklamace), nahradí podle § 2944 občanského zákoníku daná osoba její poškození, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se hradí uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. V tomto případě, pokud se prokáže, že škoda vznikla v průběhu reklamace, má tedy spotřebitelka nárok na nahrání nového softwaru a opravu větráku.
Prodávající má podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinnost reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Spotřebiteli pak musí vydat potvrzení o způsobu vyřízení reklamace a případné zamítnutí reklamace písemně odůvodnit.
Z uvedených údajů není zřejmé, kdy byla věc zakoupena. Pokud by šlo vadu, která se projevila do 6 měsíců od převzetí věci, mělo by se za to, že existovala již v okamžiku převzetí. Prodejce by se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost mohl zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale prokázání opaku odborně, nejlépe znaleckým posudkem.
Dobrý den paní Rojíčková,
zařízení je od 4.12.2014 po záruční době. Pokud se při jedné z reklamací podařilo smazat systém, můžeme ho mimo záručně nahrát.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Hodnocení: