Společnost


LEMICOM spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57051Odmítnutí odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů u zboží objednávaného přes internet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.04.2022, před 3 lety

Daniel Peterský

Znění stížnosti

Dne 17. 3. 2022 jsem jako spotřebitel objednal v e-shopu bezpotisku.cz dva kusy boxerek, velikosti XL v ceně 199 Kč za kus. Po obdržení zboží jsem jedny rozbalil a zjistil, že jsem objednal špatnou velikost. Zboží jsem tedy šel vrátit, resp. vyměnit za nové zboží. Na prodejně mi bylo řečeno, že zboží nelze vyměnit, že mohou pouze odeslat reklamaci na centrálu a poté příp. vrátit peníze za zboží a na zboží s jinoýu velikosti vytvořit novou objednávku. Později mi byla na e-mail zaslána následující zpráva:

"Dobrý den, bohužel spodní prádlo není možné z hygienických důvodů vracet, tuto informaci uvádíme i na našem webu. Zda byl balíček rozbalen nebo nebyl se nedá s jistotou určit."


Produkt

Jedná se o obj. č. 851603, zboží: https://www.bezpotisku.cz/produkt/panske-boxerky-kariban


Požadované řešení

Chápu, pokud nelze z hygienických důvodů vracet spodní prádlo, které mělo otevřený obal. Proto bych od eshopu čekal, že mi vrátí částku za nerozbalené spodní prádlo (1 ks) a na rozbalený kus mě upozorní společně s tím, že jej již nelze vrátit a zaslal by jej zpět na prodejnu k vyzvednutí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2022 10:58, před 3 lety

Obchodní podmínky společnosti (https://www.bezpotisku.cz/podminky) jsou v souladu se zákonnou úpravou.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Avšak dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

V uvedeném případě tak se jedná především o spor ohledně interpretace zákona. Nemyslíme si, že by se u zmíněného spodního prádla jednalo o "hygienický, utěsněný obal" a to i s ohledem na fakt, že dle společnosti "nelze určit, zda bylo zboží rozbaleno". Domníváme se tak (i s ohledem na potřebu interpretovat zákon restriktivně, neboť zkracuje práva slabší smluvní strany - spotřebitele), že spotřebitel má na odstoupení od smlouvy právo.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 16:45, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.