Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Se společností Nestlé Cesko s.r.o. jsem uzavřel smlouvu "Nespresso kávový tarif" (objednávka proběhla na webu nespresso.cz), jehož součástí bylo i dodání kávovaru. Od této smlouvy jsem odstoupil ve 14denní lhůtě a kávovar vrátil. Společnost mi však odmítá vrátit poštovné ve výši 179 Kč za vrácení kávovaru. K mé výzvě k vrácení poštovného společnost uvedla: "Mrzí mě to, ale tím, že kávovar byl vrácen na Vaší žádost, tak dopravné není možné proplatit."
Domnívám se, že společnost je povinna poštovné za vrácení kávovaru uhradit, a to podle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku. V obchodních podmínkách se v čl. 1.18 uvádí: "V prípade odstoupení od smlouvy o Tarifu ponese Zákazník –spotrebitel náklady spojené s navrácením zboží (tj. kávovaru Nespresso), pokud toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou."
Z toho a contrario vyplývá, že pokud je možné kávovar vrátit obvyklou poštovní cestou, náklady na dopravu společnost hradí. V každém případě mě společnost neupozornila, že náklady nesu sám, tedy by se měl uplatnit § 1832 odst. 3 občanského zákoníku.
Nespresso kávový tarif
Požaduji úhradu poštovného za vrácení kávovaru ve výši 179 Kč.
|
Tweet |
Zmíněný bod obchodních podmínek (uvedený v popisu pod čl. 1.18) jsme nalezli ve všeobecných obchodních podmínkách společnosti (dostupných zde: https://www.nespresso.com/cz/cs/podminky-uziti) pod bodem 10.3.
Zde považujeme za vhodné uvést, že tento bod vychází přímo ze zákona [konkrétně § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku], avšak zákon zde zároveň uvádí povinnost informovat o této povinnosti před uzavřením smlouvy. V případě spotřebitelských smluv se domníváme, že ustanovení v obchodních podmínkách není dostatečné a spotřebitele tak nelze považovat za informovaného o této skutečnosti na základě OP. Tato skutečnost by musela být uvedena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel se společností uzavřel. To se dle popisu spotřebitele nestalo.
Jak uvádí sám spotřebitel, je společnost povinna na základě § 1832 odst. 3 občanského zákoníku navrátit peníze za dopravu.
Závěrem dodáváme, že vycházíme pouze z popisu spotřebitele. V případě, že by spotřebitel poučen byl, měl by nárok na vrácení peněz za dopravu pouze na cestu od prodávajícího (a to jen nejlevnější variantu).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.