Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Koupila jsem vstupenky na Hans Zimmer přes Viagogo před rokem a půl. Měla jsem mít vstupenky před podium. Krom toho, že jejich systém mi do poslední chvíle neumožnil stáhnout vstupenku, tak po čtyřech hovorech do UK jsem dosáhla toho, že mi došly. A tam mě cena šokovala. Zaplatila jsem celkově za 19.207Kč dvě vstupenky. Hodnota vstupenek byla ale v reálu 2,490kč za jednu. Umístění bylo "v kotli", ale úplně na konci v sekci Bronze. Tudíž celková hodnota nebyla ani 5.000 kč! V rámci hovoru jsem je požádala, aby to napravili, stejně tak jsem poslala písemnou stížnost. Dostávám e-maily, že se na tom pracuje prioritně, ale koncert je za pár hodin a s ohledem na informaci z mailu, mají 24h na reakci.
2x vstupenky Hans Zimmer 20.4.2022
Vrácení poměrné částky. Pokud beru, že hodnota vstupenek je 4980,- CZK a jejich poplatek dělá 4331,- a daň 866Kč, pak požaduji vrátit 9.030,-CZK
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud. Vzhledem k tomu, že se jedná o zprostředkovatele, nemusí nutně uvádět konečnou cenu - poplatek za konverzi měny tedy není nezákonný.
Domníváme se tak, že vyšší cena nemusí být nutně v nesouladu se zákonem - jak je zmíněno výše, muselo by se jednat o neúměrné zkrácení, přičemž interpretace je případ od případu individuální a závazné posouzení může poskytnout pouze soud.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.