Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
OBJEDNALA JSEM ZBOŽÍ ,4KS..Z TOHO 2KS ŠATU JSEM VRACELA ,NEODPOVÍDA FOTU ,KVALITA HROZNÁ.POLSKÉ ZBOŽÍ.KOMUNIKACE ŽÁDNÁ ,TELEFON JEN PRO OKRASU.MAJÍ V PODMÍNKÁCH,ŽE VRACÍ PENÍZE NEODKALDNĚ ,MAX.DO 14 DNU.ZBOŽÍ JIŽ VÍCE JAK TYDEN U NICH A PENÍZE ZDRŽUJÍ.MÍSTO TOHO VÁM NAUČTUJÍ POKUTU ,ZA NEVYZVEDLOU NOVOU OBJEDNAVKU...KTERÁ MĚLA BÝT VYZVEDNUTA PRÁVĚ ZA VRÁCENÉ PENÍZE Z PŘEDEŠLÉ OBJENDÁVKY.JIŽ HLÁŠENO NA COI. TOTO JEDNÁNÍ NENÍ NEOBVYKLÉ U TÉTO FIRMY.POLÁCI SI TADY V ČR DELAJÍ CO CHTEJÍ.NEOBJEDNÁVEJTE PŘIJDETE O PENÍZE A ZBOŽÍ JAK OD VIETNAMCŮ!!!!!POZOR NEOBJENDNÁVEJTE!!!!!!
2X VRÁCENÉ ŠATY ZA CCA 3200,-,ČEKÁM NA PENÍZE !!!
CHCI SVÉ PENÍZE A STÁLE SE TO ZBYTEČNĚ ZDRŽUJE!!!!
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Co se týká smluvní pokuty za nevyzvednutí zboží, musí být tato pokuta sjednána přímo ve smlouvě a nesmí být nepřiměřená. V opačném případě je smluvní pokuta neplatná a prodávající by ji tak po spotřebiteli nemohl požadovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.