Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s přítelem jsem zakoupili zájezd do Severní Makedonie v termínu 14. - 18. 4. 2022. Země moc krásná, ale co musím vytknout je organizace zájezdu. Volili jsme poznávací zájezd za účelem poznání co nejvíce míst a dostatek informací. Od průvodce jsme se nedozvěděli téměř nic, organizace žádná. Nedostali jsme ani řádné informace jaký je program, v kolik hodin u autobusu, vždy až po několika dotazech a to bylo tím stylem a v kolik chcete odjet apod., ani jsme nedostali informaci, že druhý den se přesouváme na jiný hotel, kdybychom se sami nezeptali. Sdělení informací probíhalo tím způsobem - asi půjdeme tam, nevím, to zjistíme na místě apod. Průvodce absolutně neměl nastudované informace o zemi, nic nám neřekl, organizace zájezdu příšerná. Makedonie krásná země, za mě by se toho dalo stihnout mnohem více, ale chtělo by to lepší organizaci. Sám průvodce říkal, že ani není průvodce a lidi mu lezou na nervy, při zpáteční cestě už nebyla komunikace žádná. Musím pochválit pana řidiče, který byl velmi milý a ochotný a když věděl, tak poradil. Tato organizace nám celý pobyt zkazila.
Martečíková
Kompenzace nebo alespoň omluva
|
Tweet |
Jestliže služba neodpovídá objednávce (v uvedeném případě kvalitou), lze ji reklamovat. V případě uznání reklamace by vhodným nárokem mohla být přiměřená sleva a omluva, neboť například náprava již v tuto chvíli nedává smysl. Typ nároku i případná výše slevy je však na domluvě mezi spotřebitelem a cestovní kanceláří.
Dle bodu 4.1 frankfurtské tabulky slev (https://frankfurtskatabulka.cz/) by sleva při absenci průvodce mohla být až 30 %, avšak vzhledem k tomu, že průvodce na zájezdu byl, bude sleva s nejvyšší pravděpodobností spíše v jednotkách %. Zároveň je nutné upozornit, že tato tabulka není závazná, ale slouží jako vodítko v případě nedostatků zájezdu.
Více informací o reklamaci zájezdu lze nalézt např. zde: https://www.dtest.cz/clanek-8980/nedostatky-zajezdu-reklamujte-co-nejdrive.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.