Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57059Proplacení poplatků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 29 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2022, před 3 lety

Jan Nekvinda

Znění stížnosti

Letěli jsme s manželkou do Cagliari od 25.9.2021 do 7.10.2021. Let tam byl v pořádku, při cestě zpátky jsme zjistili, že náš let byl zrušen, aniž by nás někdo informoval. Kontaktovali jsme Kiwi.com a bylo nám řečeno, že je to jejich chyba a že nám zabookují jiný let v ten den. Tam se stala další chyba a než byla odstraněna, tak bylo pozdě a museli jsme letět až další den. Kiwi nám zaplatilo hotel a dalo 20 EUR na dopravu. Druhý den už jsme letěli, ale nastal problém s odbavenými zavazadly, protože nový dopravce měl jiné podmínky. Museli jsme tak doplatit poplatky za kufry. Než jsme tak udělali, tak jsem si telefonicky ověřil u Kiwi.com, že nám tato suma (165 EUR) bude vrácena. Po příletu 10.10.2021 jsme normální cestou požádali o proplacení. Bylo nám řečeno, že žádost trvá až 3 měsíce. 1.3.2022 jsem se laskavě připomněl. Opět mi bylo řečeno, že se na tom pracuje. Od té doby jsem jim nechal 5 vzkazů a na žádný nikdo nereaguje.


Požadované řešení

V první řadě chci konečně dostat odpověď od nějaké osoby a samozřejmě požaduji proplacení slíbené částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 10:08, před 3 lety

Jestliže služba nebyla provedena ve sjednané kvalitě, může ji spotřebitel reklamovat. V uvedeném případě by ideálním nárokem bylo proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s chybou společnosti a samozřejmě zajištění nového letu.

Protože společnost uznala svoji chybu a zavázala se k proplacení poplatků, nebudeme se zabývat oprávněností reklamace.

Dle § 430 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje společnost, nejedná-li se o zjevný exces. Jestliže tedy bylo přislíbeno proplacení nákladů, je tím společnost zavázána a musí tak učinit.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Zároveň nelze vyloučit, že se jedná o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 11:14, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.