Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Paní Hana Mlejnková, IČO: 69626642 prodává lidem vouchery na různé procedury ve svém salóně a když se člověk objedná a dojde k ní do salonu, tak neotvírá, nezvedá telefony a nereaguje na zprávy. Už tímto způsobem okradla více lidí.
Moje mamka se paní Mlejnkové ozvala a domluvila se s ní na vystavení voucheru pro mého přítele. Voucher převodem zaplatila a dala ho příteli k Vánocům. Přítel se tedy objednal na masáž s tím, že první termín mu pí. Mlejnková zrušila, že jí bolí záda a byl přeobjednán. Dne 20.4. v 13:00 byl domluven na náhradní termín. Došel na sjednané místo, zvonil na salon, mnohokrát paní volal, psal, ale bez odpovědi. Já jsem paní taktéž kontaktovala a opět paní nezvedala telefon, neodepsala na zprávy, nic. Očividně ale nejsme první, kdo pí. Mlejnkové zaplatili voucher a po paní se slehla zem. Z hodnocení jejího salónu se takových reakcí objevuje hned několik. Předpokládáme tedy, že paní takhle okrádá lidi pravidelně.
Šlo o voucher na masáž.
Samozřejmě vyžadujeme vrácení peněz za masáž, která vůbec neproběhla. A také by podvody paní Mlejnkové měly být řešeny právní cestou vzhledem k tomu, že tímto způsobem okradla více lidí a když nebude za své činy nést důsledky, bude ve svém okrádání zákazníků vesele pokračovat dál.
|
Tweet |
Pokud podnikatelka neumožňuje spotřebiteli službu využít, porušuje smlouvu podstatným způsobem. V takovém případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením se smlouva ruší od počátku a smluvní strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod odstoupením od smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně na adresu sídla společnosti, nejlépe s dodejkou). Nevrátí-li prodávající spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.