Společnost


TICKET ART PRAHA, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:408
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57072Vrácení vstupného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 29 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2022, před 3 lety

Kateřina Fejfarová

Znění stížnosti

Dobrý den. Mám zakoupené 3 lístky na akci Pán ledu. Vstupenky jsem zakoupila u společnosti TICKET ART GROUP v říjnu 2019 již na první termín tj. 4.4.2020. Představení se z důvodu COVID-19 přesouvalo takto: 4.4.2020/19.9.2020/20.2.2021/19.9.2021/11.12.2022,18:00. I přes veškeré změny termínů jsem na představení chtěla jít.

TICKET ART GROUP zkrachovala, ale bylo slibováno náhradní představení, poslední výměna vstupenek měla být v den pořádání akce. Do insolvenčního řízení jsem se nepřihlásila, protože jsem představení chtěla vidět a akceptovala jsem přesunutí termínu.

Vstupenky prodávala dál firma https://www.ticketportal.cz/event/PAN-LEDU-JEVGENIJ-ALEXANDER-PLJUSCENKO .
Ta na svých stránkách uvádi: "Vstupenky na toto představení zakoupené do 30.7.2021 v jiné prodejní síti než Ticketportal, budou od 12:00 hod v den představení vyměněny na označeném místě, u vstupu do Tipsport areny a diváci budou usazeni na nová místa."

Na stránkách Ticketportálu u dané akce přibyl následující text:
"vzhledem k vojenskému konfliktu a invazi na Ukrajinu jsme se po domluvě s pořadatelem dohodli bruslařskou show PÁN LEDU - JEVGENIJ & ALEXANDER PLJUŠČENKO (plánováno na 4.4.2020/19.9.2020/20.2.2021/19.9.2021 a 11.12.2022 od 18:00), Tipsport Arena, Praha dál neprodávat a VRÁTIT zákazníkům vstupné."

Když jsem Ticketportál kontaktovala, sdělili mi, že peníze za lístky zakoupené jinde mi nevrátí i přesto, že převzali závazek za Ticket Art a umožnili by uplatnění vstupenek při náhradním představení.

Nechápu, jaký je rozdíl v konání představení za Ticket Art a vrácení vstupného. Nevím, jak mám v dané věci dále postupovat. Žádám o vrácení peněz za tři lístky v celkové výši : 2 970,- Kč.

Děkuji Kateřina Fejfarová


Produkt

3 neuplatněné vstupenky na představení Pán ledu


Požadované řešení

Vrácení vstupného v plné výši tj. 2 970,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 10:20, před 3 lety

Obecné vyjádření ke vstupenkám od společnosti TICKET ART PRAHA, s.r.o.:
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta – ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.

Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.

Nicméně dne 23.9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží.

Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.

Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.


Ke tomuto konkrétnímu případu uvádíme, že neznáme podrobnosti, za jakých společnost TicketPortal (resp. IRSnet CZ s.r.o.) převzala závazek společnosti. Z tohoto důvodu můžeme pouze uvést, že je možné, že společnost jednala nad rámec svých povinností, když chtěla umožnit vstup i zákazníkům, kteří vstupenky zakoupili u společnosti TICKET ART PRAHA, s.r.o.

Zároveň se domníváme, že společnost TicketPortal není pořadatelem akce, ale pouze zprostředkovatelem prodeje vstupenek. Zpráva, že bude vstup umožněn i lidem se vstupenkou od jiné společnosti tak mohla být pouze přebrána od pořadatele - jestliže ten dostal peníze zákazníka společnosti TICKET ART PRAHA, s.r.o., měl by je vrátit, neboť by se v opačném případě mohlo jednat o bezdůvodné obohacení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 11:19, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.