Společnost


ABOUT YOU SE & Co. KG

Počet nahlášených stížností:75
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

28%
72%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#57104Neochota vyplatit vratky na jiný účet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 27 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2022, před 3 lety

Kristýna Čapková

Znění stížnosti

Mám doma zboží ke vrácení. Jelikož mi byl napadnutý bankovní účet, mám zrušenou kartu, potřebovala jsem se ujistit, že na zmíněný účet nebo kartu již nebudou finanční prostředky za vratky posílány. V několika emailech jsem vysvětlovala celou situaci, že je v teorii účet bezpečný, ale součástí vyšetřování a kriminální policií mi je doporučeno ho raději nepoužívat a jako věrný klient prosím o výjimku v  procesu vracení, že doložím jakkoliv, že vlastním nový účet, kam chci částku zaslat.
Dokola mi bylo opakováno, že to možné není, že se peníze zašlou na neexistující kartu a pak celou situaci budu muset dořešit s bankou nebo opět s AY pomocí manuální transakce (absolutně jsem nechápala, proč ji nemohou tedy výjimečně udělat rovnou). Nebo ať s vratkou počkám, což situaci vůbec neřeší, protože karta se neobnoví. V obchodních podmínkách navíc uvádí větu: "Pokud se s Vámi výslovně nedohodneme jinak, provedeme vrácení těchto prostředků stejnou platební metodou, kterou jste použili pro původní transakci." A já se velmi snažila dohodnout na jiné formě - navrhovala jsem i vrácení na složenku, ale marně. Přestali mi reagovat na emaily. Napsala jsem zcela novou žádost o vyřešení a tu vyignorovali úplně od začátku...  


Produkt

Opasek 'Rasmi' ONL9a4m002000003, Sukně 'Eva´ VER7477001000001, Letní šaty 'Olivia' ONL6839007000001, Šaty 'May' ONL9898002000001, Sukně 'Hanni' AYO4773001000001


Požadované řešení

Změna způsobu vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 06:57, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V případě, kdy není možné vrátit peněžní prostředky na původní účet, měl by spotřebitel prokázat tuto skutečnost, a uvést, na jaký nový účet mají být peněžní prostředky zaslány.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 11:56, před 2 lety

Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.