Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Firmě Viagogo jsem zaslal platbu 4 288 Kč za vstupenku na koncert Pet Shop Boys ve Forum Karlín v Praze 8.6.2022. Emailem jsem obdržel vstupenku (s cenou 1290 Kč), která je výslovně vázaná na konkrétní ženské jméno s červeně zdůrazněným textem na vstupence: „Pokud jste si tuto vstupenku zakoupili přes sekundárního prodejce (např. Na Viagogo), je pravděpodobné, že na ní není uveden správný držitel vstupenky (Vaše jméno). Kontaktujte prodejce, aby zařídil změnu jména držitele vstupenky. Se zjevně nesprávným nebo nepravdivým jménem držitele je tato vstupenka neplatná. Více info zde.“ Web Viagogo neumožňuje žádost o změnu jména na vstupence. Web Viagogo nabízí „Prodej vstupenky dále“ za 570 Kč. (Zákazník na Viagogo koupí vstupenku za 4 288 Kč, na vstupence která je překvapivě vázána na cizí konkrétní ženské jméno je cena 1290 Kč a zákazníkovi je umožněno tuto pravděpodobně nepoužitelnou vstupenku nabídnout k prodeji dalšímu případnému zájemci na „burze“ Viagogo za cenu 570 Kč).
koncert Pet Shop Boys Boys ve Forum Karlín v Praze 8.6.2022
Obdržet od firmy Viagogo již zaplacenou platnou vstupenku na koncert Pet Shop Boys ve Forum Karlín v Praze dne 8.6.2022 nebo vrácení mé platby.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Společnost uvádí na https://www.viagogo.com/Help/Buyer/32 následující informaci: Viagogo umožňuje na své platformě prodej vstupenek třetím stranám, včetně jednotlivců. V některých případech může být na vstupenkách vytištěno jméno původního kupujícího. Vstupenky jsou platné. K tomu, abyste vás na akci vpustili, není nutné, aby vaše jméno odpovídalo jménu vytištěnému na vstupence.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Spotřebitel nás informoval, že stížnost byla vyřešena. Na základě této informace stížnost uzavíráme s dosažením dohody.